Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

LIVE z Pełnomocnikiem Rządu Pawłem Wdówikiem

09.06.2020
Autor: Redakcja
Popiersie Pawła Wdówika w garniturze i pod krawatem

We wtorek, 9 czerwca, o godz. 14:00 zapraszamy na wideoczat na żywo z ministrem Pawłem Wdówikiem, Pełnomocnikiem Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych.

Orzekanie, praca, renty, świadczenia, dofinansowania... Niepełnosprawność oznacza czasem więcej pytań niż odpowiedzi.

Dlatego Integracja po raz pierwszy organizuje wideoczat na żywo z ministrem Pawłem Wdówikiem, Pełnomocnikiem Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych. Podczas spotkania każdy zainteresowany będzie mógł zadać pytanie!

Zadaj pytanie!

Pełnomocnikowi przedstawimy zebrane wcześniej pytania od naszych Czytelników. Pytania można też będzie zadawać pisemnie na żywo na YouTube lub Facebooku. Prosimy tylko, by były możliwie krótkie i... nie łamały zasad dobrego wychowania.

Zapraszamy do zadawania pytań!

Gdzie i kiedy?

Spotkanie potrwa godzinę (wtorek, 9 czerwca, w godz. 14-15).

Transmitowane będzie:

Dzięki wsparciu Zarządu Głównego oraz Oddziału Mazowieckiego Polskiego Związku Głuchych, wideoczat będzie tłumaczony na Polski Język Migowy.

Komentarz

  • UCZNIOWIE ZE SPRZĘŻONĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ ZNACZNĄ: RUCHOWĄ I INTELEKTUALNĄ W SZKOŁACH SPECJALNYCH A ZDALNA EDUKACJA
    PANDEMIA: szkolnictwo specjalne uczniów z niepełnosprawnością znaczną sprzężoną, niezdolnych do samodzielnej egzystencji I wymagających intensywnego wsparcia przez całe życie
    07.06.2020, 12:35
    Panie Ministrze, uprzejmie prosimy o interwencję w Ministerstwie Edukacji w sprawie uczniów szkolnictwa specjalnego typu szkoły specjalne, z najwyższą wagą subwencji oświatowych z tytułu niepełnosprawności znacznej sprzężonej: ruchowej i intelektualnej. Są to uczniowie wymagający bardzo intensywnego wsparcia na każdym etapie życia, niezdolni w przyszłości do pracy i samodzielnej egzystencji, wymagający wsparcia 1:1 przez całe życie. Mamy wrażenie, że Ministerstwo zapomniało, że w/w uczniowie nie są zdolni do edukacji on line i że ich czas spędzony w szkole był do tej pory obok edukacji także czasem i miejscem realizacji terapii i rehabilitacji ruchowej. Uczniowie ci mają niesprawne kończyny, nie są w stanie obsługiwać komputera, nie mówią, są pieluchowani, karmieni, pozycjonowani, ubierani. Niepełnosprawność intelektualna znaczna nie pozwala im współpracować z nauczycielem on line, skupić wzroku, reagować na bodźce z ekranu. W czasie pandemii uczniowie ci zostali systemowo pozbawieni wsparcia opiekuńczego, jakie jest nierozerwalnie związane z procesem realizacji edukacji w ich przypadku. Zostali także pozbawieni rehabilitacji i terapii, która w ich przypadku nie może być realizowana on line i wymaga zawsze kontaktu 1:1. Zaraz koniec roku szkolnego......... wszyscy uznają, że materiał edukacyjny zrealizowany, uczniowie otrzymają promocję do następnej klasy i po temacie. Czy tak powinno być? Czy nauczyciele w stosunku do tego rodzaju uczniów (nie jest ich na szczęście aż tak wielu w Polsce) nie powinni rozpocząć w czasie pandemii nauczania domowego, rehabilitanci wsparcia w domu, po zastosowaniu procedur sanitarnych np. cyklicznego testowania lub jednak przy odpowiednim reżimie sanitarnym świadczyć wsparcie w placówkach? Co z pracującymi rodzicami tych uczniów? Wakacje to najgorszy czas w ciągu całego roku bo muszą sami zapewnić 24 godzinną opiekę nad uczniem. Dziękuję za odpowiedź

Dodaj odpowiedź na komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin
Prawy panel

Wspierają nas