Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Aby stomia nie zatrzymała Cię w domu…

08.06.2020
Autor: artykuł sponsorowany
Źródło: Integracja 2/2020
rysunek woreczka stomijnego na brzuchu

Edukacja pacjenta – drogą do spełnienia i realizacji planów pacjenta z wyłonioną stomią.

Prawie dziesięć lat temu badania i obserwacje potrzeb pacjentów przeprowadzone przez firmę Coloplast wykazały ogromną potrzebę dostarczania wiedzy i wsparcia osobom z intymnymi potrzebami zdrowotnymi.

Po powrocie ze szpitala pacjenci nie mają zazwyczaj z kim porozmawiać o swoich problemach, a także nie wiedzą, gdzie mogą szukać rzetelnych informacji i wskazówek. Tematy związane z życiem ze stomią są na tyle intymne i szerzej nieznane, że często pozostają tematem tabu w rozmowach z bliskimi. Długo utrzymujący się wspomniany stan powoduje wycofanie, utrudnia pacjentom powrót do normalnego życia, a w konsekwencji często prowadzi do ograniczenia kontaktów społecznych. Osoby z wyłonioną stomią, pozostawione bez merytorycznego wsparcia i odpowiedniej edukacji, często mają niski poziom wiedzy o tym, jak zapobiegać problemom i powikłaniom. Zdarza się, że cierpią w milczeniu.

Telefoniczne wsparcie opiekuna

W 2011 r. firma Coloplast zdecydowała się wdrożyć w Polsce kompleksowy program wsparcia pacjentów ze stomią – Program Coloplast Care. Od początku funkcjonowania wsparciem zostało objętych ponad 53 tys. osób ze stomią w całym kraju.

W ramach Programu Coloplast Care pacjent zostaje otoczony telefonicznym wsparciem skierowanego do niego opiekuna, który edukuje pacjenta przez pełny rok kalendarzowy od momentu opuszczenia szpitala. W ciągu 12 miesięcy dostarcza on pacjentowi wiedzę oraz szereg wskazówek ułatwiających życie ze stomią i powrót do normalnego życia.

Każdemu pacjentowi zostaje przydzielony indywidualny opiekun w Telefonicznym Centrum Pacjenta. Opiekun pozostaje z nim w stałym kontakcie telefonicznym. Dzięki precyzyjnie skierowanej opiece, opartej na wzajemnym zaufaniu, tworzą się bardzo otwarte relacje pozwalające nie tylko edukować pacjenta, ale też wspierać go w codziennych zmaganiach.

Profesjonalna informacja w odpowiednim momencie

W każdym momencie pacjent może skontaktować się ze swoim opiekunem w Programie pod numerem bezpłatnej infolinii: 800 300 300, czynnej od poniedziałku do piątku w godz. 8:00–18:00.

Oprócz wsparcia opiekuna pacjent ma w Programie możliwość telefonicznej rozmowy z doświadczoną pielęgniarką stomijną, dyżurującą codziennie od poniedziałku do piątku.

Każdy uczestnik Programu Coloplast Care otrzymuje biuletyny edukacyjne zawierające m.in.: wskazówki dietetyczne dostosowane do rodzaju stomii, informacje o rodzajach sprzętu stomijnego, wskazówki dotyczące pielęgnacji i utrzymania zdrowej skóry wokół stomii, aby zapobiegać powikłaniom, oraz wskazówki dotyczące życia ze stomią, jak: garderoba stomika, aktywność fizyczna, powrót do pracy, podróżowanie po wyłonieniu stomii, życie intymne itp.

W ramach Programu Coloplast Care pacjentowi dostarczana jest wiedza z zakresu prawidłowej rutyny w codziennej wymianie sprzętu stomijnego. Prowadzona jest również edukacja pacjentów z wyłonioną stomią, dotycząca zmieniających się kształtów ciała i i odpowiedniego dopasowania rodzaju sprzętu do pojawiających się nowych potrzeb.

Aby dołączyć do Programu Coloplast Care, osoba, która przygotowuje się do operacji wyłonienia stomii lub która niedawno ją miała, powinna zadzwonić pod numer bezpłatnej infolinii: 800 300 300 lub wypełnić krótki formularz online dostępny na stronie producenta pod adresem: www.coloplast.pl/care.


Partnerem artykułu jest Coloplast

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

  • To dziwne ze taki portal wspiera jedną z firm stomijnych podczas gdy jest ich kilka . Rozumiem ze liczy się kasa
    Stomik
    11.06.2020, 21:06
    To dziwne ze taki portal promuje jedną z firm stomijnych podczas gdy jest ich kilka . Rozumiem ze liczy się kasa
    odpowiedz na komentarz
Prawy panel

Sonda

Czy z powodu pandemii koronawirusa miałaś/-eś problemy z dostaniem się do lekarza, szpitala lub na rehabilitację?

Biuletyn

Wspierają nas