Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Fundusz Dostępności w pytaniach i odpowiedziach. Windy także dla szkół

18.12.2020
Autor: Mateusz Różański, konsultacja merytoryczna: BGK, fot. Thomas_C_Rosenthal/Pixabay.com
Przycisk w windzie na piętro 3. Pod cyfrą napis w brajlu

Choć Fundusz Dostępności najbardziej kojarzy się z likwidacją barier w budynkach mieszkalnych, to można z niego brać pożyczki na wiele różnych inwestycji w różnego rodzaju budynkach użyteczności publicznej. Na przykład w szkołach.

Zarówno szkoły, jak i placówki edukacyjne mogą się ubiegać o pożyczkę w ramach Funduszu Dostępności, jednak należy pamiętać, że wnioskodawca powinien znajdować się na liście podmiotów uprawnionych do ubiegania się o wsparcie. Ich status musi uwzględniać spełnienie warunku kwalifikującego jako:

  1. jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia, jednostki organizacyjne jednostek samorządu terytorialnego posiadające osobowość prawną, albo
  2. podmioty w ramach administracji rządowej, m.in. państwowe osoby prawne, w tym jednostki od nich zależne, albo
  3. spółki komunalne oraz inne podmioty zależne od jednostek samorządu terytorialnego, albo
  4. inne, niewymienione powyżej jednostki sektora finansów publicznych posiadające osobowość prawną albo
  5. podmioty tworzące system szkolnictwa wyższego i nauki.

Zatem jeżeli organem założycielskim szkoły będzie podmiot, który kwalifikuje się do jednej z powyżej wymienionych kategorii, wówczas będzie mógł ubiegać się o wsparcie w ramach Funduszu Dostępności. Placówki edukacyjne zgłaszają wówczas osoby uprawnione do ich reprezentowania.

Poradnik dotyczący korzystania z Fundusz Dostępności znajduje się na naszym portalu.


Artykuł powstał we współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego

 

Logo Banku Gospodarstwa Krajowego

 

Logo Funduszu Dostępności w ramach Programu Dostępność Plus

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas