Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Trwają prace nad poradnikiem dla rodziców dzieci niepełnosprawnych

21.03.2013
Autor: PAP

Trwają prace nad specjalnym poradnikiem dla rodziców dzieci niepełnosprawnych, zawierającym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy - poinformował 20 marca wiceminister edukacji Tadeusz Sławecki na posiedzeniu sejmowych komisji edukacji i polityki społecznej.

- Poradnik ma pomóc rodzicom dzieci niepełnosprawnych. W poradniku znajdą się niezbędne informacje prawne - informacje na temat praw i obowiązków rodziców, praktyczne porady, informacje na temat możliwości uzyskania pomocy i wsparcia, w tym informacje na temat organizacji pomagających rodzicom - powiedział PAP Sławecki. 

Poradnik przygotowywany jest wspólnie przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Zdrowia oraz Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. - Prace nad nim powinny zakończyć się za dwa, trzy miesiące - ocenił.

Poradnik będzie opublikowany w wersji papierowej i w wersji elektronicznej, która zostanie udostępniona do pobrania na stronie Ośrodka Rozwoju Edukacji. - Choć prace nad poradnikiem jeszcze trwają, rodzice dzieci niepełnosprawnych już teraz mogą korzystać z porad zamieszczonych na stronie Ośrodka - dodał Sławecki.

Połączone sejmowe komisje: edukacji, nauki i młodzieży oraz polityki społecznej i rodziny zajmowały się edukacją dzieci z niepełnosprawnością, w tym edukacją włączającą, polegającą na stworzeniu uczniowi niepełnosprawnemu warunków do nauki w zwykłej klasie.

Przewodnicząca sekcji szkolnictwa specjalnego Związku Nauczycielstwa Polskiego Iwona Olszówka, zauważyła, że często rodzice nie wiedzą, jaką szkołę wybrać dla swojego niepełnosprawnego dziecka: szkołę masową, integracyjną czy specjalną.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liści dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

  • definicja ucznia niepełnosprawnego.
    Beata
    22.03.2013, 08:33
    Rodzice mają najwięcej problemów w systemie oświaty, dlatego należy w pierwszej kolejności zdefiniować kim jest uczeń/dziecko niepełnosprawne, jakie dokumenty o tym świadczą i jakie należy dostarczyć, aby uczeń otrzymał należne wsparcie. Środki finansowe także winny iść za uczniem niepełnosprawnym, często się zdarza, że idą wg niezrozumiałego klucza.
    odpowiedz na komentarz
Prawy panel

Biuletyn