Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Trwają prace nad poradnikiem dla rodziców dzieci niepełnosprawnych

21.03.2013
Autor: PAP

Trwają prace nad specjalnym poradnikiem dla rodziców dzieci niepełnosprawnych, zawierającym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy - poinformował 20 marca wiceminister edukacji Tadeusz Sławecki na posiedzeniu sejmowych komisji edukacji i polityki społecznej.

- Poradnik ma pomóc rodzicom dzieci niepełnosprawnych. W poradniku znajdą się niezbędne informacje prawne - informacje na temat praw i obowiązków rodziców, praktyczne porady, informacje na temat możliwości uzyskania pomocy i wsparcia, w tym informacje na temat organizacji pomagających rodzicom - powiedział PAP Sławecki. 

Poradnik przygotowywany jest wspólnie przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Zdrowia oraz Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. - Prace nad nim powinny zakończyć się za dwa, trzy miesiące - ocenił.

Poradnik będzie opublikowany w wersji papierowej i w wersji elektronicznej, która zostanie udostępniona do pobrania na stronie Ośrodka Rozwoju Edukacji. - Choć prace nad poradnikiem jeszcze trwają, rodzice dzieci niepełnosprawnych już teraz mogą korzystać z porad zamieszczonych na stronie Ośrodka - dodał Sławecki.

Połączone sejmowe komisje: edukacji, nauki i młodzieży oraz polityki społecznej i rodziny zajmowały się edukacją dzieci z niepełnosprawnością, w tym edukacją włączającą, polegającą na stworzeniu uczniowi niepełnosprawnemu warunków do nauki w zwykłej klasie.

Przewodnicząca sekcji szkolnictwa specjalnego Związku Nauczycielstwa Polskiego Iwona Olszówka, zauważyła, że często rodzice nie wiedzą, jaką szkołę wybrać dla swojego niepełnosprawnego dziecka: szkołę masową, integracyjną czy specjalną.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

  • definicja ucznia niepełnosprawnego.
    Beata
    22.03.2013, 08:33
    Rodzice mają najwięcej problemów w systemie oświaty, dlatego należy w pierwszej kolejności zdefiniować kim jest uczeń/dziecko niepełnosprawne, jakie dokumenty o tym świadczą i jakie należy dostarczyć, aby uczeń otrzymał należne wsparcie. Środki finansowe także winny iść za uczniem niepełnosprawnym, często się zdarza, że idą wg niezrozumiałego klucza.
    odpowiedz na komentarz
Prawy panel

Wspierają nas