Nauczyciele i rodzice zakładają stowarzyszenia by ratować szkołę
Nauczyciele i rodzice coraz częściej zakładają stowarzyszenia, żeby ratować małe placówki, które są obciążeniem dla samorządów.
W sytuacji, gdy gminom i powiatom brakuje pieniędzy na prowadzenie małych placówek, dla nauczycieli to w zasadzie jedyny sposób na ratowanie miejsc pracy. Uczniowie zyskują natomiast możliwość dokończenia nauki w znanym już sobie miejscu.
W trudnej sytuacji znalazła się np. szkoła specjalna w Strzelcach Opolskich. Uczęszcza do niej ok. 50 niepełnosprawnych dzieci, a pracuje 23 nauczycieli.
Starostwo, które prowadzi tę placówkę, narzeka, że od siedmiu lat musi do niej dopłacać, bo subwencje z ministerstwa edukacji są niewystarczające. W związku z tym jeszcze w minionym roku radni podjęli uchwałę o zamiarze jej likwidacji. Nauczyciele, nie czekając, aż szkoła zostanie definitywnie zamknięta, wzięli sprawy w swoje ręce.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
- Rondo im. Piotra Pawłowskiego - Twórcy Integracji [GALERIA]
- Aktywnie szukaj pracy z Centrum Integracja Warszawa
- Integracja 1/2024 (PDF podstawowy i PDF dostępny)
- Projektowanie dla wszystkich – standard codzienności. Fundacja Integracja oraz spółka biurowa Skanska publikują poradnik o projektowaniu bez barier
Co nowego
- Postępność w Katowicach: Prosimy dotykać eksponatów
- MRPiPS pracuje nad projektem ws. wzrostu wynagrodzeń dla pracowników z niepełnosprawnością
- Jedna koperta, dwie wiadomości. ZUS wysyła listy
- Niedobór hormonu wzrostu może mieć poważne konsekwencje dla zdrowia
- Światowy Dzień Astmy. Edukacja niezbędna w leczeniu
Dodaj komentarz