Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Minimum przyczepności i maksimum koncentracji – czyli Avalon Extreme Ice Drift Sweden 2021

25.02.2021
Autor: inf. prasowa
samochód Lutego na lodzie w czasie jazdy

W pierwszych dniach marca zespół Avalon Extreme Racing uda się na motorsportową wyprawę do Sälen w północnej Szwecji. Co ich czeka? Zamarznięte jezioro, pół metra lodu, 15 stopni mrozu, trzy tory o łącznej długości 13 km i wiele godzin pracy, treningu i rywalizacji. W skład ekipy Avalon Extreme Racing, realizującej ideę „Prawdziwy sport jest jeden” wchodzą: Sebastian Luty – uznany kierowca wyścigowy na co dzień startujący w formule Time Attack na szybkich, płaskich torach, a przy tym prawdopodobnie jedyny sparaliżowany w 95% kierowca wyścigowy na świecie oraz Maciej „Maney” Manejkowski, gwiazda polskiej sceny Rallycross, v-ce Mistrz Polski w tej formule w roku 2020. Prawdziwą gwiazdą teamu jest także Hooligan-Hyundai i20 WRC Proto, jedyne auto wyścigowe na świecie, prowadzone za pomocą 2 joysticków.

Bokiem na lodzie z prędkością 170 km/h

Zespół musi pokonać drogę ponad 2000 kilometrów w jedną stronę, aby dotrzeć do tafli zamarzniętego jeziora Södra Lötsjön o powierzchni ponad 180 km2 w północnej Szwecji, w pobliżu miejscowości Sälen. Lód, którego półmetrowa grubość sprawdzana jest specjalnymi odwiertami, jest specjalnie szczotkowany i rzeźbiony w trzy duże tory rajdowe, dające ekstremalne warunki jazdy w zapierającym dech otoczeniu.

- Minimum przyczepności, a przy tym zawrotna prędkość. Jedziemy bokiem na lodzie z prędkością 170 km/h. To warunki, które wymagają od każdego kierowcy maksimum koncentracji – mówi Sebastian Luty. – Zamarznięta tafla jeziora jest idealna do treningu, bo nie ma bandy, w którą można uderzyć.

Będzie się działo 

W Ice Drift Sweden 2021 mogą wziąć udział profesjonalne ekipy motorsportowe ścigające się samochodami rajdowymi z kolcowanymi oponami (400 kolców o długości 1 cm na jednej oponie). Na miejscu odbędą się treningi przygotowujące zespoły do sezonu 2021, testy zastosowanych w pojazdach rozwiązań, jazdy pokazowe oraz elementy rywalizacji na lodzie. Przewidziane są również dodatkowe atrakcje, takie jak zimowa jazda nocą, rajdowy OES, czyli wyścig na leśnej, ośnieżonej, zamkniętej drodze oraz Ice Rally Cross, czyli wyścigi równoległe na wytyczonym torze.

Na lodzie powstanie efektowne miasteczko rajdowe. Załogi wjadą na teren kamperami, przyczepami i busami serwisowymi, budując zaawansowane zaplecze dla zmagań motorsportowych. Wszystko odbywa się pod okiem profesjonalistów, z uwzględnieniem rygorystycznych procedur bezpieczeństwa.

W myśl hasła „Prawdziwy sport jest jeden” w przedsięwzięciu uczestniczyć obok siebie będą zarówno kierowcy pełnosprawni, jak i z niepełnosprawnością.

Każdy może spróbować

Wyprawa Avalon Extreme Ice Drift 2021 ma formułę otwartą. Dołączyć do niej mogą teamy motorsportowe szukające możliwości treningu w ekstremalnych warunkach i emocji płynących z pokonywania własnych słabości. Załogi zainteresowane wyprawą prosimy o kontakt – wszystkie informacje znajdują się na stronie: AVALON EXTREME ICE DRIFT - Avalon EXTREME.

Partnerzy wydarzenia

Wyprawa nie mogłaby się odbyć bez wsparcia osób i instytucji, którym bliski jest motorsport i idea „Prawdziwy sport jest jeden”. Organizator wydarzenia szczególne podziękowania kieruje w stronę patronów medialnych – Motowizji, Antyradia, portalu Onet oraz magazynu WRC Motorsport & Beyond.

Powrót do Szwecji

To nie pierwszy raz, kiedy ekipa Avalon Extreme Racing organizuje wyprawę do tej odległej, śnieżnej krainy. W zeszłym roku Hooligan, czyli Hyundai i20 WRC Proto Sebastiana, po raz pierwszy przeszedł testy w zimowych, ekstremalnych warunkach. W tym roku team, bogatszy o doświadczania po niełatwym sezonie sportowym 2020, rusza do Szwecji po raz drugi, przygotowując się do startów między innymi we włoskiej lidze Time Attack Italia. 

Klimat zeszłorocznych zmagań z lodem, mrozem i własnymi słabościami można poczuć oglądając videoreportaż.

Avalon Extreme Ice Drift w liczbach:

  • -5⁰C do -15⁰C – temperatura w dzień
  • 3 – ilość torów na jeziorze
  • 13 km – łączna długość torów na lodzie
  • 7 h – treningu dziennie
  • 40 – 60 cm – grubość lodu
  • 170 km/h – maksymalna prędkość, jaką osiągną zespoły trenujące na lodzie
  • 180 km2 – powierzchnia zamarzniętego jeziora
  • 400 – tyle kolców ma jedna opona WRC do jazdy na lodzie
  • 1 cm – długość pojedynczego kolca w oponie do jazdy na lodzie
  • 2000 km – taki dystans w drodze na miejsce pokona ekipa Avalon Extreme Racing 

***

Sebastian Luty – uznany kierowca wyścigowy na co dzień startujący w formule Time Attack na szybkich, płaskich torach, a przy tym prawdopodobnie jedyny na świecie, sparaliżowany w 95% kierowca wyścigowy, prowadzący samochód przy pomocy 2 joysticków. Założyciel i prezes zarządu Fundacji Avalon, wspierającej osoby z niepełnosprawnościami i przewlekle chore. Pomysłodawca projektu Avalon Extreme. Kierowca i szef wszystkich szefów w Avalon Extreme Racing. Utytułowany „Człowiek bez barier”, miłośnik sportów extremalnych. Jest najlepszym przykładem tego, że determinacja i pasja mogą przynieść niesamowite rezultaty – wystarczy zacząć!

Maciej Manejkowski – licencjonowany kierowca wyścigowy. Ambasador, konstruktor, główny mechanik, II kierowca i pilot w Avalon Extreme Racing. Drugi v-ce Mistrz Polski w wyścigach Rallycross 2019, Pierwszy v-ce Mistrz Polski w wyścigach Rallycross 2020. Zdobywca ponad setki podiów w różnych dyscyplinach Motorsportu. Człowiek z wielką pasją i ogromną wiedzą.

 

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas