Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Avalon Extreme Racing Team po raz pierwszy powalczy za granicą

21.04.2021
Autor: inf. prasowa
oklejony na zielono-żółto-czarno samochód Fiesta

Avalon Extreme Racing Team przedstawił plany startów na sezon 2021. Zespół po raz pierwszy wyruszy poza granice Polski, gdzie powalczy o najlepsze czasy okrążeń na największych i najszybszych torach we Włoszech, Niemczech i Holandii.

Za sterami Hooligana (Hyundai i20 WRC Proto, jedynego auta wyścigowego prowadzonego za pomocą 2 joysticków) usiądzie Sebastian Luty – uznany kierowca startujący w formule Time Attack, a przy tym prawdopodobnie jedyny sparaliżowany w 95% kierowca wyścigowy na świecie. Na prawym fotelu zasiądzie Maciej Manejkowski – zawodnik polskiej sceny Rallycross, v-ce Mistrz Polski w tej formule w roku 2020. Zespół Avalon Extreme Racing wystartuje również w Mistrzostwach Polski Rallycross, gdzie Manejkowski powalczy o tytuł mistrza. Plany przewidują również udział w innych imprezach i treningach w Polsce.

Format europejski

- To bardzo trudny i ambitny sezon. Czeka nas aż 7 wyjazdów do Włoch, Niemiec i Holandii. Będziemy się ścigać w formule Time Attack z najlepszymi zawodnikami w Europie na kultowych torach znanych m.in. z Formuły 1. Lubimy wysokie poprzeczki, ale żeby ochłodzić emocje, traktujemy ten sezon jednak przygotowawczo. W przyszłości planujemy startować na całym świecie i jest to bardzo dobry, zapoznawczy krok. Już nie mogę się doczekać pierwszego startu – mówi Sebastian Luty.

Starty we Włoszech odbędą się na torach Monaza, Misano, Imola w ramach serii Time Attack Italia oraz na torach Nürburgring, Lausitzring i Hockenheimring w ramach GTA Masters (German Time Attack). Sebastian Luty wystartuje w klasie PRO2000 nowym „bolidem” Hyundai i20 WRC Proto „HOOLIGAN”. Jest to lekka konstrukcja o mocy 500 KM.

- Rywalizacja na pewno będzie zacięta i emocjonująca. Zapraszamy wszystkich fanów motorsportu do kibicowania – dodaje Luty.

Time Attack 

Time Attack to formuła, w której zawodnicy rywalizują o jak najlepszy czas okrążenia na różnych torach. Dzień zawodów składa się z 5-6 wyjazdów na tor nazywanych sesjami. Każda z nich trwa około 20 minut. Do wyniku liczy się czas jednego najszybszego okrążenia. W odróżnieniu do innych wyścigów, w Time Attack zawodnicy ruszają pojedynczo w odstępach. Gdy wszyscy są na torze, dystanse się zmniejszają, a zawodnicy rywalizują koło w koło.

- Dobrze się czujemy w formule Time Attack. Regulaminy techniczne dla samochodów są bardzo otwarte, więc samochody są bardzo rożne i mocno zmodyfikowane, co sprawia, że Time Attack jest ciekawy. Ważne rzeczy to waga, aerodynamika, przyczepność i moc. Co roku jest dużo nowych, ciekawych rozwiązań. To sezon zapoznawczy, także z pokorą traktujemy go jako naukę – mówi Maciej Manejkowski.

Mistrzostwa Polski Rallycross

W Mistrzostwach Polski Rallycross Maciej Manejkowski, dla odmiany za kierownicą, zawalczy o I miejsce i tytuł Mistrza Polski w klasie Super Car Light. To będzie już trzeci sezon tego zawodnika w Mistrzostwach Polski Rallycross. W tym roku Manejkowski wystartuje nowym samochodem, zaprojektowanym i budowanym od podstaw Fordem Fiesta Proto RX. W samochodzie zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań, które według zespołu pomogą sięgnąć po zwycięstwo w sezonie 2021, ale również umożliwią w przyszłości rywalizację w wyższej klasie Super Car.

- Auto projektujemy i budujemy od zera. Jest to duże wyzwanie dla całego zespołu. Łączę z tym samochodem ogromne nadzieje. Będzie krótszy, lżejszy i z zupełnie innym rozkładem masy niż Lancer EVO X, którym do tej pory startowałem. Z dumą zaprezentuję je w sezonie 2021 – dodaje Maciej Manejkowski.

Postępy z budowy Forda Fiesta Proto RX można śledzić na stronie Avalon Extreme Racing na Facebooku.

Rallycross

Zawody w formule Rallycross są rozgrywane na zamkniętych torach, o nawierzchni asfaltowo-szutrowej. W biegu startuje jednocześnie kilku zawodników, co sprawia, że jest to bardzo widowiskowy sport. Rallycross cieszy się dużą popularnością wśród kibiców. W tym roku rundy odbędą się głównie na Autodromie Słomczyn, ale również na Slovakiaring, Słowacja i Autodrome Sosnová w Czechach.

Partnerzy zespołu Avalon Extreme Racing

Działalność zespołu Avalon Extreme Racing jest możliwa dzięki przyjaciołom projektu, którym bliski jest motorsport i idea „prawdziwy sport jest jeden”. Szczególnie istotne jest zaangażowanie firm, którym za wsparcie serdecznie dziękujemy: X-Shift Gearboxes, Driveshaft Shop, Ecumaster, N-engineering, Tomson Motorsport, inter-rally.pl, FF-Sport, Fmic.pl, Proto Sleeve, Scheffler Rally & Racing oraz Proto Cars.

Patronami medialnymi projektu są Motowizja oraz magazyn WRC Motorsport & Beyond.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas