Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Z niepełnosprawnością na liście Korwin-Mikkego

12.05.2014
Autor: rozmawiał Mateusz Różański
Źródło: inf. własna

Trudno o mniej przyjazną osobom z niepełnosprawnością partię niż Kongres Nowej Prawicy Janusza Korwin-Mikkego. Okazuje się, że na jej listach wyborczych do Parlamentu Europejskiego znalazł się kandydat z niepełnosprawnością - Mateusz Pucek, student. Dlaczego popiera Korwin-Mikkego?


Mateusz Różański: Jak Pan, jako osoba z niepełnosprawnością ruchową, odnosi się do dość kontrowersyjnych wypowiedzi Janusza Korwin-Mikkego na temat osób z niepełnosprawnościami?

Mateusz Pucek, student, kandydat do Parlamentu Europejskiego z listy Kongresu Nowej Prawicy Janusza Korwin-Mikkego, osoba z niepełnosprawnością w wyniku dysplazji diastroficznej: Może się to wydać kontrowersyjne, ale ja osobiście zgadzam się z poglądami prezesa Korwin-Mikkego. Niestety, bardzo dużą rolę w ich interpretacji odgrywają media, które często przekłamują i manipulują wypowiedziami pana prezesa. Prezentuje się je często w oderwaniu od kontekstu, przez co są one niezrozumiałe i błędnie interpretowane przez społeczeństwo. Nie da się ukryć, że prezes Korwin-Mikke jest ekscentrykiem i w bardzo charakterystyczny sposób przekazuje swoje poglądy, ale absolutnie nie jest tak, jak zdają się sugerować media i niektórzy politycy, że prezes wyśmiewa się z osób niepełnosprawnych i chciałby je odizolować od reszty społeczeństwa. Nie jest to absolutnie prawdą! By się o tym przekonać, wystarczy chociażby zajrzeć do pisanych przez Korwin-Mikkego tekstów. A może nawiązalibyśmy do jakiejś konkretnej wypowiedzi?

Proszę bardzo. Co więc Pan sądzi na temat tego, co Janusz Korwin-Mikke powiedział na temat szkół integracyjnych, których jest zdecydowanym przeciwnikiem, gdyż - jak twierdzi - dzieci zdrowe mogą tam zarazić się niepełnosprawnością?

Tu trzeba wziąć pod uwagę fakt, że panu prezesowi chodziło w dużej mierze o dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Sam chodziłem do szkoły, gdzie była klasa integracyjna i również nie popieram tego typu rozwiązań. Moim zdaniem powinno być tak, że gdy dziecko jest zdolne, to powinno otaczać się jak najzdolniejszymi, by istniała między nimi konkurencja, co pozytywnie wpłynie na rozwój właśnie tych najzdolniejszych i najbardziej ambitnych. A jeżeli wrzucimy do jednej klasy dzieci sprawne intelektualnie z dziećmi z poważnymi problemami z nauką, to oczywiste jest, że wysiłki pedagogów i nauczycieli skupiają się na tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w związku z czym pozostałe dzieci mogą być stratne. Uważam, że przymusowa integracja osób niepełnosprawnych intelektualnie jest szkodliwa. Trzeba jednak podkreślić, że w przypadku niepełnosprawności fizycznej ten problem nie istnieje – pan prezes mówi wyraźnie, że jeśli ktoś np. porusza się na wózku, to nie ma żadnych przeciwwskazań, by uczęszczał do jednej szkoły ze zdrowymi dziećmi. Powinna panować w tym względzie całkowita wolność wyboru i to rodzice powinni móc decydować o tym, do jakich klas i jakich szkół zostaną posłane ich dzieci.

„Uważam, że przymusowa integracja osób niepełnosprawnych intelektualnie jest szkodliwa”

A kwestia paraolimpiad, o których prezes Kongresu Nowej Prawicy (KNP) powiedział, tu cytat: „Można się tylko cieszyć, że inwalidzi też organizują zawody. Ze sportem nie ma to jednak wiele wspólnego – równie dobrze można by organizować zawody w szachy dla debili”?

Na początku trzeba zadać sobie pytanie: co jest głównym wskazaniem do uprawiania sportu? Jest to na pewno zdrowie, sprawność i gibkość mięśni, czyli szeroko rozumiana tężyzna fizyczna. Sam nie jestem przeciwnikiem parasportu i tego, by osoby niepełnosprawne rywalizowały ze sobą, ale tu mamy do czynienia z czymś takim, że stawia się na równi zwykłą olimpiadę z paraolimpiadą. Ja sam jestem niepełnosprawny i to w dosyć znacznym stopniu i uważam, że nie jest to wskazaniem do uprawiania sportu. Nie mogę popisać się swoją sprawnością, tak jak robią to zdrowi i wysportowani ludzie. A o to właśnie chodzi w sporcie – zwycięża ten, kto szybciej biega, wyżej skacze, podnosi większe ciężary. Jeśli ktoś jest chory i nie może tego robić, powinien realizować się w innych dziedzinach. I znów moje poglądy pokrywają się z tymi wyznawanymi przez prezesa Korwin-Mikkego. W swojej słynnej wypowiedzi użył on co prawda dość szokującego porównania – paraolimpiad do zawodów szachowych dla niepełnosprawnych intelektualnie. Może były to słowa obraźliwe dla niektórych ludzi, ale z której strony by nie patrzeć, ta analogia jest słuszna. Brak pełnej sprawności umysłowej jest przeciwwskazaniem do uprawiania szachów czy brydża, a niepełnosprawność ruchowa jest przeciwwskazaniem do bycia sportowcem. Warto pamiętać, że Korwin-Mikke powiedział, że dobrze, iż niepełnosprawni organizują zawody i konkurują ze sobą, tylko, że nie ma sensu finansowanie tego typu przedsięwzięć z budżetu państwa. Zresztą my, czyli Kongres Nowej Prawicy, uważamy, że to samo powinno dotyczyć sportu osób sprawnych, który również nie powinien być finansowany z kieszeni podatnika.

Zdjęcia popiersia Mateusza Pucka
Mateusz Pucek, kandydat do Parlamentu Europejskiego z listy Kongresu Nowej Prawicy Janusza Korwin-Mikkego, fot. Radio Zielona Góra, www.rzg.pl

„Brak pełnej sprawności umysłowej jest przeciwwskazaniem do uprawiania szachów czy brydża, a niepełnosprawność ruchowa jest przeciwwskazaniem do bycia sportowcem”

Jakie są pańskie poglądy na temat systemu wspierania osób z niepełnosprawnościami?

Dopóki mamy wysokie podatki i ogromną cześć naszych pieniędzy oddajemy państwu, to oczywiście byłbym za tym, żeby te środki były kierowane tam, gdzie są potrzebne – czyli między innymi do tych najbardziej potrzebujących, jak choćby właśnie osoby niepełnosprawne, które nie mają możliwości same na siebie zarobić. Ale docelowo opowiadam się za maksymalną obniżką zarówno podatków, jak i wydatków państwa. Moim zdaniem, finansowe wsparcie osób niepełnosprawnych powinno leżeć w prywatnej gestii ludzi i dobrowolnych instytucji charytatywnych działających z ofiarowanych im pieniędzy, a nie ze środków publicznych pozyskiwanych z naszych kieszeni. Druga sprawa, że wycofanie się państwa z zawłaszczanych przez nie dziedzin życia zaowocuje likwidacją zbędnych przepisów i rozrośniętej biurokracji i sprawi, że nam wszystkim będzie się żyło lepiej, także tym, którzy są niepełnosprawni. Obecny system krępuje nas wszystkich. Tak jest choćby z zakładaniem firmy – jeśli będzie to łatwiejsze, to skorzystają na tym także i osoby niepełnosprawne, pragnące prowadzić własną działalność.

Jak Pan ocenia swoje szanse na zdobycie mandatu europosła?

Oczywiście szans na wyjazd do Strasburga nie mam zbyt wielkich, choćby z racji mojego miejsca na liście (8. w okręgu lubusko-szczecińskim). Na pewno nasza partia osiągnie przyzwoity wynik, ale mandat zdobędzie zaledwie kilku naszych kandydatów. Dlatego mój start traktuję raczej jako wyrażenie swojego wsparcia dla wyznawanych przez KNP idei, które z całego serca podzielam. Dostrzegam te wszystkie niekorzystne procesy, jakie zachodzą obecnie w Unii Europejskiej i którym to przeciwstawia się Nowa Prawica - w związku z tym będę dumny, jeżeli swoim udziałem w wyborach tę walkę wspomogę.

„Finansowe wsparcie osób niepełnosprawnych powinno leżeć w prywatnej gestii ludzi i dobrowolnych instytucji charytatywnych działających z ofiarowanych im pieniędzy, a nie ze środków publicznych pozyskiwanych z naszych kieszeni”

Ma Pan wobec tego jakieś ambicje polityczne?

Powiem szczerze – jest to mój pierwszy start w wyborach i początek działalności politycznej z prawdziwego zdarzenia. Sam jeszcze do końca nie wiem, jak będzie to dalej wyglądało, jestem w końcu dość młodym człowiekiem. Może nie mam na razie jakichś szczególnych ambicji, choćby dlatego, że widzę bardzo wielu ludzi, którzy lepiej ode mnie odnaleźliby się w polityce. Czas pokaże, jak się to rozwinie.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

  • W większości nie zgadzam się z artkulem
    Beata M
    11.10.2019, 15:26
    1. Klasy integracyjne to wybór rodziców i dzieci oraz nauka empatii między innymi 2. Pomoc społeczna .tworzenie Ośrodków pobytu dziennego dostosowanych dla wszystkich potrzeb ON jest niezbednym uspolecznianiem 3. Godne życie i warunki mieszkaniowe dla niepełnosprawnych i ich rodzin powinny być zapewnione w Polsce w środku Europy a nie zbieranie środków dobrowolnie. 4. Sport.Paraolimpiady i Olimpiady Specjalne jest formą rehabilitacji.wlasnego rozwoju i wzmacniania poczucia własnej wartości. Wnioskuje ,ze Pana zdaniem niepełnosprawnych powinno się izolowac
    odpowiedz na komentarz
  • Nie wypowiadajmy się na tematy, o których nie mamy bladego pojęcia.
    Fizjo
    27.04.2015, 22:46
    Jak ktoś się na czymś nie zna, to niech się nie wypowiada. To, że ktoś jest niepełnosprawny, nie znaczy jak widać na załączonym obrazku, że wie wszystko na temat problemu niepełnosprawności. Spot to rywalizacja - nie ważne czy jest się zdrowym, chorym, pełnosprawnym czy niepełnosprawnym, nieważne czy jeździ się na wózku, stosuje protezy, czy ma się deformacje kostne, czy ma się spastyczność - sport to idea, a rywalizacja sportowa ON jest w tej chwili na tak wysokim poziomie, że niejeden pełnosprawny Kowalski pozazdrościłby kondycji fizycznej nps zawodnikowi. Czy mamy rozumieć, że osoba z nps intelektualną jest gorsza od tej z nps fizyczną? Skoro ta pierwsza musi być schowana przed światem w specjalnym ośrodku, a ta druga może się pokazywać "normalnemu" światu.. Najlepiej odseparujmy się wszyscy od siebie, niech osoby brzydkie nie pokazują się na oczy osobom pieknym, osoby otyłe - szczupłym, osoby z niższym IQ geniuszom, a osoby po amputacji - osobom, które posiadają wszystkie 4 kończyny. Poziom świadomości jak w średniowieczu. Serdecznie gratuluję, oby więcej takich osób u władzy (sic!).
    odpowiedz na komentarz
  • wyrachowanie
    garg
    27.04.2015, 10:30
    Korwin wstawił pana Pucka z czystego wyrachowania, bo znał, że kaleka wzbudzi litość wyborców i zagłosują na niego, a pan Pucek odwdzięczy się sterowalnością...
    odpowiedz na komentarz
  • Piłka Nozna Niewidomych
    Blind Football Poland
    14.03.2015, 02:46
    Wkrótce się przekonacie, że to "niepełnosprawni" będą pomagać "pełnosprawnym"! Jak to możliwe? Otóż opisując na naszym przykładzie, czyli Piłka Nożna Niewidomych www.facebook.com/BlindFootballPoland można się przekonać, że treningi z piłką z opaska na oczach także dla osób w pełni widomych poprawia percepcję, równowagę, orientację przestrzenną, koncentrację, wyostrza słuch, a także komunikację. Polecamy i zapraszamy do szerszego zapoznania się z naszą dyscypliną oraz z naszą Reprezentacją Polski w Piłce Nożnej Niewidomych, która w tym roku jedzie na Mistrzostwa Europy w Anglii! https://www.facebook.com/video.php?v=1024002900960490
    odpowiedz na komentarz
  • Sport niepełnosprawnych to życie
    K.B
    23.05.2014, 09:30
    Gdy by ten pan zamiast pchać się tylko po kasę pomyślał o swojej kondycji fizycznej z pewnością byłby bardziej sprawny fizycznie i mniej uzależniony od pomocy osób trzecich. Sport dla niepełnosprawnych to jest nie tylko satysfakcja ale i poprawa kondycji fizycznej czego nie obrażając tego pana po nim nie widać jak tylko będzie zajmować się sprawami to jego niepełnosprawność się będzie pogłębiała Zal mi takich karierowiczów.
    odpowiedz na komentarz
  • finansowanie sportu
    kibic
    22.05.2014, 12:00
    Tak. niech państwo nie finansuje sportu to za parę lat połowa polaków będzie niepełnosprawna a wtedy wyda 10 razy więcej na leczenie tych którym sport nie jest potrzebny. Powodzenia.
    odpowiedz na komentarz
  • Sport dla wszystkich
    kibic
    22.05.2014, 11:58
    Najpierw niech ten pan zobaczy jak wygląda rywalizacja paraolimpijczyków na żywo o dopiero później niech się wypowiada na temat sportu paraolimpijskiego.
    odpowiedz na komentarz
  • poglady Korwina
    Nirjam
    19.05.2014, 20:43
    Czego gratulowac temu człowiekowi, bujania w obłokach niech zejdzie i naprawde pomoże ON, bo braków mam wiele a niestety finansowych najbardziej chociaz przepracowałam 30 lat i niepotrzbuje jałmuzny ale godnej renty na dalsze zycie. Tym niech sie zajma politycy "od siedmiu bolesci".
    odpowiedz na komentarz
  • POlitycy innej maści
    Michał @ wspomagm.org
    19.05.2014, 08:52
    Wysłałem mnóstwo listów do polityków z innych ugrupować startujących w wyborach. M.in. do PO też. Z pytaniem czy, a jeśli tak to jakie mają plany polityczne wobec ON. Nie dostałem żadnej odpowiedzi. Także można się zastanowić, które osoby są nieprzyjazne...
    odpowiedz na komentarz
  • ????
    kinia
    17.05.2014, 23:04
    Mam wrażenie, że koledzy z partii bardzo się tu wysilili z pochwałami.
    odpowiedz na komentarz
  • UWIELBIAM!!!!!!!
    EMILIA
    17.05.2014, 10:50
    Oczywiście wszystkich popieram,kto pomaga niesprawnym.Nawet marzy mi się;coś takiego jako,że jestem kaleką,poprosić o środki i zaprosić jak mój kolega z Warmii.Zorganizował Zjazd Absolwentów.ponoć było pięknie.A ja z racji,że jest Mama w B-stoku od 10 lat Zrobić jej bal.Myślałam o tym,gdy byłam na wsi gdy rodzice b.chcieli zwłaszcza Tata nieżyjący od 2003 r bardzo być tu.Mama ma Przedszkolankę-dokument ukraiński,a ile wspomnień z wojny!! Np magiczny Rok 2014 -Moda M-narod Szkoła Kostiumografii./wykłada córka będąca w Rzymie.Starsza jest za Włochem od 1998r/nie byłam na weselu.brak środków/Wracając do historii zaprosiłabym z Pochodaii/rzeszowskie i swoich.Mówię Państwu coś pięknego.Chłopaki z Warmii piszą o moralności.Podam str.Zachęcam.Pogadam z P. Marszałkiem b.dyr Szkoły Podst. córki.Dajcie znać.Jestem w T-Mobile Chwile ŁąCZĄ...... Pozdrawiam EMILIA FILIPOWICZ 698335624
    odpowiedz na komentarz
  • Żenada wstęp
    Michał @ wspomagm.org
    15.05.2014, 13:37
    "Trudno o mniej przyjazną osobom z niepełnosprawnością partię niż Kongres Nowej Prawicy Janusza Korwin-Mikkego" Jestem ON i czuję się dużo mniej przyjaźnie traktowany przez inne partie. Zwłaszcza te, których senatorowie i posłowie kpili z matek dzieci niepełnosprawnych w sejmie.
    odpowiedz na komentarz
  • CoToMaByć
    Gabryelo0o
    14.05.2014, 00:22
    Dlaczego wyrwane z kontekstu fragmenty tekstu (które mogą być negatywnie interpretowane) są powiększone, pogrubione i powielone?
    odpowiedz na komentarz
  • Zgadzam się całkowicie
    dex
    13.05.2014, 16:07
    Odczułem na własnej skórze zaniżanie poziomu. Na studiach w grupie dziekańskiej nie było co prawda osób niepełnosprawnych umysłowo ale była tam niezwykle wybitna osoba tyle że niepełnosprawna fizycznie. 3/4 grupy nie nadawało się na studia informatyczne ale ponieważ były to kierunki zamawiane uczelni zależało na pieniądzach za studentów i prowadzący zaniżali poziom aby większość ukończyła studia. Z tego powodu po wejściu na rynek pracy osoby które nie uczyły się we własnym zakresie (wymienione 3/4 grupy) miały znacznie gorszą pozycję niż absolwenci innych uczelni.
    odpowiedz na komentarz
  • Pan Pucek to niejedyny niepełnosprawny na listach Nowej Prawicy
    Izabela
    13.05.2014, 15:37
    Polecam wpis Pani Joanny Krzysztofik (kandydatka do PE z okręgu Warszawa, miejsce 6) http://polskatonaszdom.salon24.pl/572892,wyznania-inwalidki-korwinistki
    odpowiedz na komentarz
  • Konkret
    sabaton
    13.05.2014, 15:33
    W końcu ktoś konkretny. Koleś, sam jestem niepełnosprawny, ale zgadzam się z tobą w 110%. Bynajmniej masz u mnie poparce :)
    odpowiedz na komentarz
  • Nie dla Korwin-Mikkiego
    Epilepsa
    13.05.2014, 12:25
    Nie zgadzam się. Też uczyłam się w klasie integracyjnej i nie mogę powiedzieć, że chodzili tam najgorsi uczniowie z którymi nie można było konkurować ! Wręcz przeciwnie. Ja mam epilepsje nie jestem niepełnosprawna ruchowo, ale za to mam problemy z zapamiętywaniem i matematyką i z uczenie też. I co Korwin zaliczy mnie do niepełnosprawnych intelektualnie ? I wykluczy z życia społecznego ? Jak to że mam te problemy wcale nie powoduje, że jest głupsza ! Wręcz w liceum klasie prawie nie zdobyłam paska ! Podatki, podatki ciągle ten sam argument. Są za wysokie i powinni je obniżyć, ale jakoś nie wieżę w to że ludzi dobrowolnie z czystego serca zaczną swoje prywatne pieniądze oddawać niepełnosprawnym i ich finansować. Będą wydawać na "pieski i kotki" na wakacje na Bali i inne pierdoły, ale nie na niepełnosprawnych. Igrzyska są potrzebne choćby dla takiego faktu jak pokazanie ludziom sprawnym, że takie osoby istnieją i mają takie same potrzeby jak oni i mogę je realizować. I z czego ten niepełnosprawny będzie miał sfinansować sobie wyjazd na taką paraolimpiadę ? Wiadomo że to ogromny koszt na sam bilet. Dziwię się że osoby niepełnosprawne dały się omotać przez tego świra skoro ich obraża(mnie osobiście tak), ale ich sprawa. Tylko niech potem wezmą na siebie odpowiedzialność za jego słowa i czyny. Mam znajomego który też jest zaślepiony jego ideologią. Tylko już zapomniał o tym jak potrzebował pomocy i tak zwani "socjaliści" jak ich nazywa Korwin mu pomagali nawet finansowo. I tak było dobrze, a jak zrobił się "dorosły" to już wypiął się na nich ... Nawet dziękuję nie powiedział ...
    odpowiedz na komentarz
  • Korwin założył 7 lat temu fundację dla niepełnosprawnych
    bartosz
    13.05.2014, 12:11
    Janusz Korwin-Mikke powołał w 2007 roku Fundację Indywidualnego Kształcenia, która zajmuje się pomocą w edukacji dla osób niepełnosprawnych. Ale w mediach i tak określany jest jako wróg ludzi niepełnosprawnych. Szkoda, bo to wspaniały człowiek, sam osobiście byłem świadkiem jak podzielił się pizzą z bezdomnym w Lublinie.
    odpowiedz na komentarz
  • zgadzam się
    13.05.2014, 09:30
    jako osoba niepełnosprawna ruchowo zgadzam się w 100 procentach każdy powinien robić to w czym jest najlepszy i to do czego się nadaje tylko tak zbudujemy zdrowe społeczeństwo
    odpowiedz na komentarz
  • Nie zgadzam się.
    Smykuu
    13.05.2014, 00:36
    „Uważam, że przymusowa integracja osób niepełnosprawnych intelektualnie jest szkodliwa” - Tutaj muszę się z tobą zgodzić. „Brak pełnej sprawności umysłowej jest przeciwwskazaniem do uprawiania szachów czy brydża, a niepełnosprawność ruchowa jest przeciwwskazaniem do bycia sportowcem” - Niepełnosprawność nie jest żadnym przeciwwskazaniem do uprawiania jakiegokolwiek sportu. Jest to forma rehabilitacji, niektórym niepełnosprawnym ludziom sprawia to także niezwykłą przyjemność. Krótko? to ich samorealizacja. To, że najlepsi w danej dyscyplinie, konkurują później w paraolimpiadach - jest naturalne. „Finansowe wsparcie osób niepełnosprawnych powinno leżeć w prywatnej gestii ludzi i dobrowolnych instytucji charytatywnych działających z ofiarowanych im pieniędzy, a nie ze środków publicznych pozyskiwanych z naszych kieszeni” - Chyba coś ci się kompletnie poprzestawiało pod kopułą człowieku. Człowiek niepełnosprawny skazany na dobrą wolę innych, jest z góry skazany na biedę, głód a w konsekwencji śmierć. Twoje naiwne spojrzenie wynika chyba z totalnego braku wyobraźni. Nie wiem, może żyjemy na innym świecie.
    odpowiedz na komentarz
  • Pytanie
    Pro Paganda
    12.05.2014, 23:52
    I dlaczego w żadnej stacji nie zrobią z tym Panem wywiadu!?
    odpowiedz na komentarz
  • Wreszcie myślacy niepełnosprawny.
    Polak
    12.05.2014, 23:07
    Chłopak zapewne chce zaistnieć, ale ma też odwagę powiedzieć prawdę. Mikke nie jest medialny ale szczery do bólu - wali prawdę. Dzieci o.n. nie będą lubiane przez zdrowe i są omijane, a grzeczność i pomoc jest sztuczna - inteligentni to wyczują.
    odpowiedz na komentarz
  • dobry wywiad
    luki
    12.05.2014, 22:56
    takich trzeźwo myślących ludzi nam potrzeba w tym kraju, świetnie się czyta wypowiedzi kandydata.
    odpowiedz na komentarz
  • Dobrze prawi ale każdy mądry to wie ;-)
    sedzia90
    12.05.2014, 22:52
    Chłopak nie powiedział nic odkrywczego - przeprowadził rzeczową (na ile mogę tak stwierdzić) analizę swojej sytuacji i zestawił to z propagandą obecnie rządzących socjaldemokratów, którzy takie para-olimpiady, czy para-konkursy(dla najlepszych) organizują. Każdy kto by podjął odrobinę wysiłku intelektualnego doszedłby do wniosku, że to się nie dodaje, jak mówi Max-Kolonko.
    odpowiedz na komentarz
  • Spotkanie
    Maciej
    12.05.2014, 22:44
    Widziałem w internecie spotkanie Janusza Korwin Mikkego i widzialem, ze w peirwszym rzedzie siedzial inwalida. Wiedziałem, ze specjalnie siadl na wprost prezesa KNP i czeka tylko na czesc spotkania w ktorej zadaje się pytania. Co mnie zdziwiło, ten niepełnosprawny fizycznie był na tyle sprawny umysłowo, by zamiast wierzyc w informacje z TVNu i TVP (ktore zniknie po dojsciu KNP do wladzy dlatego jest zawsze wrogo nastawione), sprawdził artykuły prezesa na temat niepełnosprawnych oraz zadał sobie trud, żeby logicznie zrozumiec co miał na mysli. Pokazał tym samym , ze mimo swojego kalectwa nie uległ emocjom, ktore łykneło 99% społeczeństwa. Po przeczytaniu wywiadu przypomniała mi się ta własnie sytuacja, a po zobaczeniu zdjęcia wiem juz ze osobą o której mówie to wlasnie Mateusz Pucek.
    odpowiedz na komentarz
  • Media i stosunek do KNP
    Maciej Kapkowski
    12.05.2014, 22:14
    Czytając ten artykuł zauwazyłem oczywiscie pogrubione, powiększone cytaty, które wyciągnięte z kontekstu stawiają p. Pucka jak i KNP w złym świetle. Widzę że media sterują polityką i chcą by powierzchowny odbiór był błędny i niepełny. PROSZĘ OTWORZYĆ OCZY!
    odpowiedz na komentarz
  • błąd!!!!!
    mike
    12.05.2014, 22:09
    Ludzie - "trudno o BARDZIEJ przyjazną"!!! a nie "MNIEJ przyjazną"!
    odpowiedz na komentarz
  • Popieram!
    Rafal
    12.05.2014, 21:53
    Bardzo kibicuje, fajnie zeby sie jakies ambicje jednak pojawily, bo mialby pan duze szanse:) Co do finansowania. Nie zgodze sie do konca. Uwazam, ze niepelnosprawni powinni dostawac jakas pomoc od panstwa. Mowie tutaj o konkretnej pomocy. I powinno sie przystosowywac rozne panstwowe obiekty do niepelnosprawnych. Mowie tu o konkretnej instytucji, scisle kontrolowanej. A nie 5mln na kampanie reklamowa, 1mln na wozki i sprzet.
    odpowiedz na komentarz
  • Gratuluję!
    Qba
    12.05.2014, 21:04
    Piękna wypowiedź, mam nadzieję, że wiele osób po przeczytaniu tego wywiadu wreszcie pozna prawdę, i dowie się jak to na prawdę jest z poglądami Pana Janusza. Podziwiam Pana oraz Panią Joannę Krzysztofik za walkę z tym oczernianiem KNP w mediach, kogo jak kogo, ale to właśnie was większość krzykaczy i dziennikarzy używa jako żywej tarczy przeciw Korwinowi. Nie dajcie się!
    odpowiedz na komentarz
  • Brawo!
    Popieram
    12.05.2014, 19:37
    Świetnie i logicznie wyjaśnia Pan program Nowej Prawicy. Z podejściem Korwina do niepełnosprawnych nie jest tak, jak pokazały to media. Każdy powinien spełniać się w dziedzinie, do której jest predysponowany. Np. Stephen Hawking jest niepełnosprawny, co nie przeszkadza mu być wybitnym naukowcem. Ja, chociaż w pełni sprawny fizycznie nawet się do niego nie umywam.
    odpowiedz na komentarz
  • Normalność w zasięgu ręki
    TaurXP
    12.05.2014, 19:34
    Widać są jeszcze ludzie, którzy rozumieją co kto mówi, a nie łapią słowa itiajów i innych gówien. Widać, że kolega bez żadnych kompleksów. Zdrowo myślący człowiek. Życzę szczęscia w wyborach.
    odpowiedz na komentarz
  • Piszecie kłamstwa! Nieświadomie?
    gotfael
    12.05.2014, 18:28
    W którym punkcie Kongres Nowej Prawicy nie jest przyjazny niepełnosprawnym?
    odpowiedz na komentarz
  • Serio?
    myslacy
    12.05.2014, 18:19
    "Trudno o mniej przyjazną osobom z niepełnosprawnością partię " nie wstyd wam przepisywać plotek i wyrwanych z kontekstu zdań jako fakty?
    odpowiedz na komentarz
  • !!!
    !!!
    12.05.2014, 18:18
    W końcu jakiś rzetelny wywiad!
    odpowiedz na komentarz
Prawy panel

Wspierają nas