Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Pan i jego pies przewodnik. Dowcip czy seksizm?

21.05.2014
Autor: Mateusz Różański
Źródło: Gutewerbung.net, inf. własna

Mężczyzna w czarnych okularach i z białą laską idzie ulicą. Towarzyszy mu pies przewodnik, który zamiast patrzeć na drogę ogląda się za... ubraną w kusą spódniczkę dziewczyną. Tak wygląda jeden z trzech plakatów kampanii społecznej „Bring out the man in the blind man” (można to przetłumaczyć na „Wydobądź mężczyznę z osoby niewidomej”).

Kampania, zorganizowana przez Międzynarodową Federację na rzecz Psów Przewodników (International Guide Dog Federation), ma na celu zachęcenie do finansowego wspierania szkolenia psów dla osób niewidomych.

Plakat kampanii: niewidomy mężczyzna idzie ulicą, jego pies przewodnik ogląda się za krótką spódniczką młodej dziewczyny
Źródło: www.gutewerbung.net

Jej drugim, równie ważnym zadaniem, jest pokazanie, jak wielką rolę w życiu tych osób odgrywają psy przewodnicy, a także podkreślenie tego, że osoby niewidome niczym, poza dysfunkcją wzroku, nie różnią się od innych. Również cenią przyjemności życia i potrafią się nimi cieszyć.

Plakat kampanii. Niewidomy mężczyzna idzie ulicą, jego pies przewodnik ogląda się za zaparkowanym dobrym samochodem
Źródło: www.gutewerbung.net

Na dwóch pozostałych plakatach widzimy niewidomego mężczyznę, którego pies „taksuje” wzrokiem luksusowe auto, a także młodą kobietę, której czworonogi przewodnik wpatruje się tęsknie w wystawę sklepu jubilerskiego. W jej przypadku hasło kampanii można tłumaczyć: „Wydobądź kobietę z osoby niewidomej”.

Plakat kampanii. Niewidoma kobieta idzie ulicą, jej pies przewodnik ogląda się za wystawą u jubilera
Źródło: www.gutewerbung.net

Zrealizowana przez belgijską agencję reklamową Publicis kampania spotkała się ze skrajnymi opiniami w Internecie. Z jednej strony chwalono jej odwagę i dowcipny pomysł, z drugiej krytykowano odwoływanie się do stereotypów płciowych, nazywając ją wręcz seksistowską.

A co Ty o niej sądzisz? Jesteśmy ciekawi Twojej opinii. Napisz, co myślisz w komentarzu pod artykułem.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

  • Szcucie spoleczenstwa
    Michał @ wspomagam.org
    24.05.2014, 12:49
    W czym problem? Normalne zachowania. Kobiety lubią blyskotki a mężczyźni kobiety. Normalność. niewidomi to normalni ludzie nie kosmici.
    odpowiedz na komentarz
  • Jestem jak najbardziej za.
    J
    24.05.2014, 11:49
    Według mnie, kampania świetnie uświadamia,a tym samym zwraca uwagę na to, co powinno być przecież oczywiste dla ogółu społeczeństwa. Mianowicie,że osoby z dysfunkcją wzroku,tak jak osoby z innymi niepełnosprawnościami mają takie same potrzeby, jak każdy człowiek, bez względu na to, czy jest tzw. pełnosprawnym, czy też nie.
    odpowiedz na komentarz
  • Burza mózgu
    Bogumiła
    22.05.2014, 20:05
    Dla mnie to oczywiste, że dysfunkcja wzroku to parcjalny rodzaj niepełnosprawności. Osoba niewidoma jest nadal osobą z wszystkimi potencjalnościami, w tym z potrzebą miłości, czy innych więzi emocjonalno- społecznych. Rzeczony plakat może poruszyć myślenie tzw. pełnosprawnych o osobach niewidomych. To znaczy przypomnieć im, ze są to kobiety i mężczyźni. Nie widzę w tym nic zdrożnego.
    odpowiedz na komentarz
  • Problem z "czapy",..
    Ron
    22.05.2014, 17:36
    Jak w tytule,...
    odpowiedz na komentarz
  • e tam
    Janek
    21.05.2014, 19:52
    nie przesadzajmy z tym seksizmem. Facet nie widzi resztę ma w porządku!!
    odpowiedz na komentarz
Prawy panel

Wspierają nas