Pan i jego pies przewodnik. Dowcip czy seksizm?
Mężczyzna w czarnych okularach i z białą laską idzie ulicą. Towarzyszy mu pies przewodnik, który zamiast patrzeć na drogę ogląda się za... ubraną w kusą spódniczkę dziewczyną. Tak wygląda jeden z trzech plakatów kampanii społecznej „Bring out the man in the blind man” (można to przetłumaczyć na „Wydobądź mężczyznę z osoby niewidomej”).
Kampania, zorganizowana przez Międzynarodową Federację na rzecz Psów Przewodników (International Guide Dog Federation), ma na celu zachęcenie do finansowego wspierania szkolenia psów dla osób niewidomych.
Źródło: www.gutewerbung.net
Jej drugim, równie ważnym zadaniem, jest pokazanie, jak wielką rolę w życiu tych osób odgrywają psy przewodnicy, a także podkreślenie tego, że osoby niewidome niczym, poza dysfunkcją wzroku, nie różnią się od innych. Również cenią przyjemności życia i potrafią się nimi cieszyć.
Źródło: www.gutewerbung.net
Na dwóch pozostałych plakatach widzimy niewidomego mężczyznę, którego pies „taksuje” wzrokiem luksusowe auto, a także młodą kobietę, której czworonogi przewodnik wpatruje się tęsknie w wystawę sklepu jubilerskiego. W jej przypadku hasło kampanii można tłumaczyć: „Wydobądź kobietę z osoby niewidomej”.
Źródło: www.gutewerbung.net
Zrealizowana przez belgijską agencję reklamową Publicis kampania spotkała się ze skrajnymi opiniami w Internecie. Z jednej strony chwalono jej odwagę i dowcipny pomysł, z drugiej krytykowano odwoływanie się do stereotypów płciowych, nazywając ją wręcz seksistowską.
A co Ty o niej sądzisz? Jesteśmy ciekawi Twojej opinii. Napisz, co myślisz w komentarzu pod artykułem.
Komentarze
-
Szcucie spoleczenstwa
24.05.2014, 12:49W czym problem? Normalne zachowania. Kobiety lubią blyskotki a mężczyźni kobiety. Normalność. niewidomi to normalni ludzie nie kosmici.odpowiedz na komentarz -
Jestem jak najbardziej za.
24.05.2014, 11:49Według mnie, kampania świetnie uświadamia,a tym samym zwraca uwagę na to, co powinno być przecież oczywiste dla ogółu społeczeństwa. Mianowicie,że osoby z dysfunkcją wzroku,tak jak osoby z innymi niepełnosprawnościami mają takie same potrzeby, jak każdy człowiek, bez względu na to, czy jest tzw. pełnosprawnym, czy też nie.odpowiedz na komentarz -
Burza mózgu
22.05.2014, 20:05Dla mnie to oczywiste, że dysfunkcja wzroku to parcjalny rodzaj niepełnosprawności. Osoba niewidoma jest nadal osobą z wszystkimi potencjalnościami, w tym z potrzebą miłości, czy innych więzi emocjonalno- społecznych. Rzeczony plakat może poruszyć myślenie tzw. pełnosprawnych o osobach niewidomych. To znaczy przypomnieć im, ze są to kobiety i mężczyźni. Nie widzę w tym nic zdrożnego.odpowiedz na komentarz -
Problem z "czapy",..
22.05.2014, 17:36Jak w tytule,...odpowiedz na komentarz -
e tam
21.05.2014, 19:52nie przesadzajmy z tym seksizmem. Facet nie widzi resztę ma w porządku!!odpowiedz na komentarz
Polecamy
Co nowego
- Łukasz Krasoń: osoby korzystające z koncentratorów tlenu otrzymają dopłatę do prądu
- Więcej niż praca. Alternatywa dla ludzi z pasją i misją
- Astma ciężka to jednostka chorobowa, którą z powodzeniem można leczyć ambulatoryjnie
- Słodko-gorzka Madera. Medale, ale i kłopoty
- Barbara Nowacka i Marzena Okła-Drewnowicz: jesienią ruszy projekt „Szkoła międzypokoleniowa”
Dodaj komentarz