Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Hotel na miarę potrzeb

19.09.2014
Autor: Mateusz Różański
Źródło: inf. własna

Wczasy nad morzem, weekend na Mazurach czy wyjazd na konferencję biznesową do odległego miasta. Niezależnie od tego, dokąd wyjeżdżamy i w jakim celu, potrzebujemy dopasowanego do naszych potrzeb hotelu, w którym będziemy mogli odpocząć. Niestety, jeśli jesteśmy osobą z niepełnosprawnością, możemy mieć z tym kłopot. By uświadomić przedstawicielom branży hotelarskiej, jakie potrzeby mają osoby z niepełnosprawnością, Integracja zorganizowała prelekcję „Hotel przyjazny osobom niepełnosprawnym” podczas tegorocznych Targów WorldHotel 2014.

Prelekcję, której wysłuchali przedstawiciele branży hotelarskiej z całej Polski, poprowadzili Tomasz Wasielewski, dyrektor Działu Usług Eksperckich Integracji, i Kamil Kowalski, specjalista ds. dostępności architektonicznej.

Różnorodne potrzeby

Prelekcja dotyczyła trzech tematów: dostępności architektonicznej, stron internetowych i właściwego przeszkolenia obsługi, która, jak tłumaczył Tomasz Wasielewski, stanowi połowę sukcesu, jeśli chodzi o potrzeby osób z niepełnosprawnością. Prelegenci opowiedzieli też o tym, jak Integracja może pomóc w dostosowaniu hotelu czy pensjonatu dla tej grupy klientów. Tomasz Wasielewski zwrócił uwagę na to, że wbrew utartemu stereotypowi osoby z niepełnosprawnością to nie tylko wózkowicze, ale też osoby niewidome, niesłyszące czy osoby starsze z poważnymi problemami z poruszaniem się.

– Potężną grupę klientów polskich hoteli stanowią starsze osoby z Niemiec, często bardzo majętne, które oczekują wysokiego standardu usług, odpowiadającego ich potrzebom – tłumaczył. Przedstawiciel Integracji zwrócił też uwagę na kwestię dostępności stron internetowych. – Cała podróż osoby z niepełnosprawnością zaczyna się w internecie. Jeśli strona danego hotelu jest niedostępna, prawie na pewno go nie odwiedzi – mówił.

Konkretne zyski

Kamil Kowalski przybliżył uczestnikom prelekcji kwestie związane z dostępnością architektoniczną. Zaprezentował serię częstych błędów utrudniających lub wręcz uniemożliwiających osobom z niepełnosprawnością korzystanie z hotelu, m.in. zastawiony podjazd, zbyt wysoko umieszczone lustro w toalecie czy nieprzemyślaną konstrukcje przysznica. Cześć z przedstawionych przez niego błędów wynika z braku zrozumienia potrzeb osób z niepełnosprawnością. Na koniec swojego wystąpienia Kamil Kowalski zaprezentował też szereg dobrych praktyk i rozwiązań, które czynią hotel lub jakikolwiek inny budynek przyjazny osobom z niepełnosprawnością.

Prelekcja miała na celu pokazanie, że uczynienie hotelu dostępnym nie jest ani szczególnie trudne, ani drogie i daje perspektywę konkretnych zysków.

- Warto pamiętać, że mówiąc o osobach z niepełnosprawnością mówimy o kilku milionach potencjalnych klientów – podkreślił Tomasz Wasielewski.

Przyszłościowy kierunek

Tematyka prelekcji spotkała się z żywym zainteresowaniem uczestników, z których część zadeklarowała chęć wprowadzenia u siebie udostępnień, o których była mowa podczas spotkania.

- Dziś utwierdziłem się w przekonaniu, że w planie inwestycyjnym naszego sanatorium musimy uwzględniać potrzeby osób niepełnosprawnych – mówił po prelekcji Wociech Furmanek, właściciel Sanatorium San w Kołobrzegu. – Dowiedziałem się, że warto dokonać tego typu zmian, a turystyka osób niepełnosprawnych to przyszłościowy kierunek – dodał.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas