Przejdź do treści głównej

Dział - Niepełnosprawni TV

„Wolność!”. Testujemy elektryczną przystawkę do wózka Techlife W1

Poruszanie się na wózku aktywnym po polskich drogach i chodnikach to nie jest łatwa sprawa. Nierówna nawierzchnia, krawężniki, jesienią liście, a zimą śnieg – to wszystko sprawia, że nawet krótka droga może być prawdziwym wyzwaniem dla mięśni. Dlatego coraz więcej osób decyduje się na zakup dodatkowego napędu elektrycznego, na który przysługuje dofinansowanie z PFRON. Testujemy jeden z nich – Techlife W1.

Przystawka z napędem elektrycznym to rozwiązanie, na które decyduje się coraz więcej wózkowiczów. Łatwe w obsłudze i intuicyjne urządzenie sprawia, że zwykły wózek manualny zyskuje zalety wózka elektrycznego – łatwiej poruszać się nim na trudniejszej nawierzchni, pokonuje drobne nierówności terenu, a także zyskuje dodatkową prędkość – słowem: codzienne poruszanie staje się dużo łatwiejsze!

Jednym z przodujących produktów tego typu jest napęd Techlife W1, określany często liderem wśród wszystkich dostępnych urządzeń tego typu w Europie.

Napęd do zadań specjalnych

Wśród jego zalet można wymienić m.in. silnik elektryczny o mocy aż 350 W. Dzięki niemu, a także akumulatorowi marki LG o pojemności 11,6 Ah, wyposażony w ten napęd wózek może osiągać prędkość nawet 25 km/h! Jedno ładowanie akumulatora starcza zaś na pokonanie 30 km. Dzięki mocnemu silnikowi możliwe jest też pokonywanie przeszkód terenowych nawet o 15-stopniowym nachyleniu.

Ponadto Techlife W1 wyposażony jest w koło 12-calowe oraz terenowy bieżnik, co pozwala na komfortowe poruszanie się po nieutwardzonej nawierzchni (np. szutrowych drogach czy żwirowych alejkach) oraz pokonywanie takich stałych elementów polskiego krajobrazu, jak krawężniki czy dziury w drodze. Użytkownicy docenią też trzy biegi, możliwość jazdy wstecznej i śledzenia parametrów – stanu naładowania akumulatora oraz liczby przejechanych kilometrów.

Bezpieczeństwo i wygoda

Konstruktorzy napędu Techlife W1 zadbali też o kwestie bezpieczeństwa. Napęd wyposażony jest w podwójne tarczowe hamulce i oświetlenie o mocy 200 lumenów. Oczywiście każde urządzenie ma własny, unikatowy kluczyk, który zapewnia blokadę zapłonu osobom nieupoważnionym.

Bezpieczne i komfortowe jest też ładowanie akumulatora. Dzięki modułowej konstrukcji, można go wyjąć i naładować bez wnoszenia całego urządzenia.

Również montaż przystawki nie jest skomplikowany. Wystarczy zbliżyć się wózkiem do napędu, a następnie zacisnąć obejmy na konstrukcji wózka. Potem wystarczy podnieść kierownicę.

Zdobądź dofinansowanie!

Napęd kosztuje w sumie 6900 zł – z czego aż 5000 zł można uzyskać w ramach programu PFRON Aktywny samorząd.

O dofinansowanie napędu elektrycznego do wózka manualnego mogą się starać osoby z niepełnosprawnością narządu ruchu, które złożą wniosek do 31 sierpnia! Wszystkie informacje na temat potrzebnych dokumentów i szczegółowych zasad przyznawania dofinansowania można znaleźć na stronie specjalnego Funduszu. Tam też można znaleźć i złożyć wszystkie potrzebne wnioski.


Artykuł sponsorowany

Starsze filmy

Prawy panel

Wspierają nas