Metody zapobiegania wczesnemu porzuceniu szkoły w projekcie, pt. „Nie rzucaj”
„Stowarzyszenie Pozytywnych Zmian” w latach 2019-2022 koordynowało międzynarodowy projekt finansowany z programu Erasmus +, pt. „Nie rzucaj” („Do not drop out”). Inicjatywa dotyczyła opracowania metod zapobiegania wczesnemu porzucaniu szkoły, a w jego realizacji współpracowało pięć krajów: Polska, Grecja, Bułgaria, Portugalia i Włochy.
Programu Erasmus +, pt. „Nie rzucaj” („Do not drop out”)
Analizując sytuację w pięciu różnych zarówno kulturowo, jak i geograficznie krajach, zauważono, iż nie ma sprawdzonych dobrych modelowych metod zapobiegania wczesnemu opuszczaniu nauki, a problem ten pojawia się niezależnie od:
- kraju,
- rodzaju placówki,
- przekroju uczniów.
Ustalono, że należy opracować systemowe podejście obejmujące jednoczesne działania na wielu poziomach: pracę z nauczycielami i pedagogami, pracę z rodzicami i pracę z uczniami. Stowarzyszenie współpracowało z nauczycielami Zespołu Szkół i Placówek pn. „Centrum dla Niewidomych i Słabowidzących” w Krakowie, którzy na co dzień pracują ze słuchaczami z dysfunkcją wzroku.
Grupa docelowa
Projekt był przeznaczony dla osób dorosłych - edukatorów, w tym: nauczycieli, wychowawców, pracowników i wolontariuszy. Czynnikiem motywacyjnym i zapewniającym o sukcesie przedsięwzięcia było innowacyjne podjęcie współpracy, a także opracowywania rezultatów osób bezpośrednio pracujących z uczniami, przy wsparciu metodologicznym ekspertów. Projekt ma wymiar lokalny, krajowy i europejski, a końcowymi odbiorcami są również słuchacze z mniejszymi szansami społecznymi, czy niepełnosprawni.
Poradnik – główny rezultat projektu, zawierający opisy dobrych praktyk, w tym materiały dydaktyczne związane z zapobieganiem wczesnemu porzucaniu szkoły - jest możliwy do darmowego pobrania ze strony internetowej.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Rusza głosowanie na najlepszego i najpopularniejszego sportowca 2024 roku – tegoroczne #Guttmanny nadchodzą
- Seniorzy w artystycznym żywiole
- Wspólna lekcja wrażliwości. Premiera spektaklu „Brzydkie Kacząko”
- Jak muzyka pomaga przebodźcowanym dzieciom? Ciekawe wyniki badań z polskich przedszkoli
- Nawet 30 kilometrów do ginekologa? Nierówny dostęp do ginekologów w Polsce - jak miejsce zamieszkania łączy się z jakością życia Polek?
Dodaj komentarz