Ruszyła kampania „Więcej nas łączy, niż dzieli...”
Schody, wyboje, ale i wspólna zabawa, i kibicowanie. „Więcej nas łączy, niż dzieli...” – to hasło ruszającej 17 grudnia 2014 r. kampanii społecznej Integracji. Jej celem jest zwrócenie uwagi na sytuacje z życia codziennego, które w równym stopniu dotyczą osób z niepełnosprawnością, jak i pełnosprawnych, dorosłych i dzieci, kobiet i mężczyzn.
- Coraz więcej nas łączy, a mniej dzieli. Na przestrzeni 20 lat funkcjonowania Integracji udało się zainicjować dostosowanie gmachu Sejmu RP i wielu obiektów publicznych, urzędów, centrów handlowych, z których wszyscy korzystamy – przekonuje prezes Integracji, Piotr Pawłowski.
Plakat kampanii 20-lecia Integracji "Więcej nas łączy, niż dzieli...", fot. Tomasz Ozdoba, na zdjęciu: Kornelia Raczkiewicz i Staś Salach z mamą
- Osoby z niepełnosprawnością często buntują się, kiedy mówi się o dwóch światach: osób niepełnosprawnych i sprawnych – i mają rację, bo żyjemy przecież w tej samej rzeczywistości – kontynuuje Piotr Pawłowski. – Dlatego rozwiązania uwzględniające potrzeby i oczekiwania osób z niepełnosprawnością, faktycznie będą także działaniami na rzecz wszystkich innych obywateli. Poprzez kampanię „Więcej nas łączy, niż dzieli...” chcemy pokazać, że niepełnosprawność nie może wykluczać, a wiele codziennych barier doskwiera wszystkim. Tym bardziej cieszy fakt, że osoby biorące udział w tej kampanii, widząc jej rzeczywisty sens, zaangażowały się w nią na zasadach pro publico bono.
Wspólne problemy i radości
Kostka brukowa jest jak tor przeszkód, zarówno dla osób z niepełnosprawnością mających problemy z poruszaniem się, jak i miłośniczek szpilek. Niejednokrotnie doświadczyła tego Grażyna Wolszczak, która wzięła udział w sesji zdjęciowej.
- Żwir, kostka brukowa, nierówne chodniki to pułapki, na które ciągle się natykam – wyjaśnia aktorka.
Scenka z Grażyną Wolszczak znalazła się na jednym z pięciu plakatów kampanii „Więcej nas łączy, niż dzieli...”. Pozostałe fotografie promujące kampanię pokazują inne sytuacje i doświadczenia z życia codziennego osób z niepełnosprawnością, a w ich zilustrowaniu wzięli udział: aktorka Agnieszka Więdłocha, niewidomy pieśniarz szantowy i gitarzysta Roman Roczeń, aktor niskiego wzrostu Iwo Pawłowski, aktor teatralny i dubbingowy Modest Ruciński, poruszający się na wózkach Agata Battek i Tomasz Wasielewski, a także Staś Salach z mamą Urszulą, Justyna Janaszewska i Kornelia Raczkiewicz.
Plakat kampanii 20-lecia Integracji "Więcej nas łączy, niż dzieli...", fot. Tomasz Ozdoba, na zdjęciu: Agnieszka Więdłocha i Roman Roczeń
- Hasło „Więcej nas łączy, niż dzieli...” niesie w sobie niesłychanie ważną prawdę: świat pełnosprawnych i świat ludzi z niepełnosprawnościami to w wielkim stopniu ta sama rzeczywistość. W moim poczuciu bardzo trudno jest wyznaczyć sztywną granicę. Czy ja sam jestem aż tak „pełnosprawny”, jeśli się mnie porówna z wybitnym naukowcem poruszającym się na wózku? Przecież nie mam tak wybitnego umysłu, za to mam nadwagę, która strasznie utrudnia mi życie. Ujmuję słowo „pełnosprawność” w cudzysłów. Chciałbym, żeby nasza kampania pokazała, iż ludzie bardzo się różnią fizycznie i psychicznie, ale jednocześnie mają wiele ze sobą wspólnego – zarówno jeśli chodzi o codzienne problemy, jak i radości. Mało tego, te problemy, bariery, dotyczą wszystkich. Może nie jeździsz na wózku, ale masz małe dziecko w wózku. I nagle pojawiają się schody... – tłumaczy Jan Domaniewski, współtwórca kampanii.
Plakat kampanii 20-lecia Integracji "Więcej nas łączy, niż dzieli...", fot. Tomasz Ozdoba, na zdjęciu od prawej: Iwo Pawłowski i Modest Ruciński
Dotrzeć z przekazem
Partnerami medialnymi kampanii są Ringier Axel Springer Polska (RASP) i Grupa Onet.pl.
- Od dawna z podziwem obserwowaliśmy kampanie Fundacji Integracja, które skutecznie zmieniają świadomość społeczną na temat osób niepełnosprawnych w Polsce. Dlatego bez wahania Ringier Axel Springer Polska i Grupa Onet.pl postanowiły objąć patronat medialny nad kampanią „Więcej nas łączy, niż dzieli...”. Jesteśmy przekonani, że to ważna inicjatywa, która zbuduje nową świadomość na temat funkcjonowania osób niepełnosprawnych w naszym społeczeństwie. Obie firmy – Ringier Axel Springer Polska i Grupa Onet.pl są liderami na rynku mediów w Polsce – nasze tytuły prasowe, serwisy internetowe mają ogromny zasięg. Dzięki temu kampania Fundacji dotrze do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Poszczególne jej odsłony ukażą się m.in. na stronach Onetu, w Fakcie, Newsweeku, Forbesie, Przeglądzie Sportowym oraz w ich serwisach internetowych obu spółek. W akcji promocyjnej wykorzystamy również nasze profile w mediach społecznościowych, które posiadają kilkaset tysięcy fanów. Dodatkowo będziemy promować kampanię wewnątrz naszego holdingu, do którego oprócz RASP i Grupy Onet.pl należą spółki medialne w kilku krajach Europy, m.in. na Słowacji, Węgrzech, w Serbii, Szwajcarii i Niemczech – mówi Anna Marucha, rzecznik prasowy Ringier Axel Springer Polska.
Plakat kampanii 20-lecia Integracji "Więcej nas łączy, niż dzieli...", fot. Tomasz Ozdoba, na zdjęciu od lewej: Agata Battek i Justyna Jednaszewska z synkiem Brunonem
Pierwsza odsłona kampanii „Więcej nas łączy, niż dzieli...” rusza 17 grudnia br. w mediach RASP i Grupy Onet.pl. Kreacje kampanii pojawią się również w mediach Integracji, przede wszystkim w portalu Niepelnosprawni.pl, gdzie powstała specjalna zakładka poświęcona akcji (niepelnosprawni.pl/wiecejnaslaczy), a także na stronie www.integracja.org oraz w numerach 6/2014 i 1/2015 magazynu „Integracja”. Całość dopełniona zostanie działaniami PR i w social media.
Kampania „Więcej nas łączy, niż dzieli...” podsumowuje 20-lecie Integracji – organizacji działającej na rzecz środowiska osób z niepełnosprawnością. Na przestrzeni minionych lat Integracja rozwinęła się z wydawcy czarno-białego biuletynu w organizację, która stworzyła największą platformę informacyjną o niepełnosprawności, w skład której wchodzą magazyn „Integracja”, portal www.niepelnosprawni.pl oraz program TV „Misja Integracja”. Ponadto stworzyła sieć Centrów Integracja promujących aktywność zawodową wśród osób z niepełnosprawnościami. Dzięki swojemu unikatowemu doświadczeniu i ogromnej wiedzy Integracja stała się ekspertem w obszarze likwidacji wszelkich barier, w tym w szczególności architektonicznych, dotyczących serwisów internetowych i komunikacyjnych.
- Nasza misja się jednak nie kończy. Zbudowanie świata bez barier wymaga konsekwentnego procesu związanego z dbałością o dostępność dla wszystkich. Niezależnie od tego, jak wiele zrealizowaliśmy, wydając m.in. publikację o projektowaniu uniwersalnym, przyznając certyfikaty dostępności 400 obiektom budowlanym w Polsce, przeprowadzając liczne kampanie społeczne oraz wprowadzając osoby z niepełnosprawnością na rynek pracy, ciągle mamy przestrzeń do działania. Integrację czeka kolejnych 20 lat pełnych następnych wyzwań – podsumowuje Piotr Pawłowski, prezes Integracji.
Kampania przygotowana została przez Integrację wspólnie z Ringier Axel Springer Polska. Autorem koncepcji kampanii jest Jan Domaniewski. Sesję zdjęciową do projektu wykonali Tomasz Ozdoba i Damian Burzykowski. Opracowanie graficzne przygotowali Łukasz Kiljański i Przemysław Decewicz.
Komentarze
-
Łaczmy sie w mafie samorzadowe
10.01.2015, 21:17Czy można zmienić w Polsce wynik wyborów karta wyborczą ? Szanse są małe. Jak podaje Gazeta prawna aż 20 % Polaków zatrudnionych jest w samorządach. Mają średnio płace o 1200 zł. powyżej średniej krajowej. Jeśli dodać do tego ich rodziny, to 45 % lokalnej społeczności to zwolennicy dotychczas panujących opcji politycznych czy innych tzw. komitetów lokalnych. Czemu tak się dzieje? To proste: wygrane wybory przez tą samą opcję powoduje, że dotychczasowe miejsce pracy urzędników miejskich zapewnione jest na kolejne 4 lata. Jeśli dodamy do tego urzędników ZUS, US, sędziów, prokuatorów itd. to wynik wyborów jest ciężki do zmiany już na samym starcie. Wyborcy na lokalne i centralne wybory patrzą przez pryzmat swojej i rodziny pracy a nie na interesy kraju czy narodu. Ci drudzy są w zdecydowanej mniejszości. A kto i jak może ten stan zmienić ? Moim zdaniem jedyny do realizacji jest sojusz ludzi młodych z emerytami. Dlaczego: bo młodzież w Polsce została oszukana przyszłym dobrobytem jeśli będzie wykształcona. Teraz jest bezrobotna, pracuje za grosze na umowach śmieciowych lub jedzie do pracy za granicę. Zaś emeryci nie są zależni od lokalnych sitw bo i tak poza rodziną nikt im nie pomoże. Poza tym to ostatnie pokolenie, które pamięta historię Polski i wie co nas wcześniej czy później czeka. Jeżeli do tego nie dojdzie to nie liczmy na zmiany w prokuraturach, sądach czy innych urzędach. Żaden poseł, senator, urzędnik państwowy i samorządowy nie jest zainteresowany jakimikolwiek zmianami w Polsce. Zatem rozpisywanie się o politykach i zamieszczanie ich zdjęć to robienie im zbędnej reklamy.odpowiedz na komentarz -
"Człowiek bez barier" - czy ta kampania dotyczy również masowo odbieranych przyznanych na STAŁE orzeczeń komisyjnych dotyczacych grup inwalidzkich? Bo tak sie dzieje przy "pseudo" organizowanych orzeczeniach dla potrzeb kart parkingowych dla inwalidów. Nikt z moich znajomych (7osób) nie dostał tej samej grupy, która miał przyznaną dozywotnio, bo albo mu ja zredukowali, albo ..go uzdrowili. Czy ktoś z tej głośnej kampani " Człowieka bez granic" mógłby się sprawą zająć? Jest to tzw. ciche odbieranie inwalidom ich nabytych praw, by za dużo szumu nie było, więc dzieje się to pod pretekstem nowej "karty postojowej"., która zresztą też dla wielu była wydana na stałe.Nowe, niekorzystne dla inwalidy orzeczenie, anuluje to poprzednie i ważne jest tylko 5 lat i...kołomyja zaczyna sie od nowa. Czy prawo może działać w stecz? Tyle na temat "Człowieka bez barier".odpowiedz na komentarz
-
cieszę się że została na to zwrócona uwaga
22.12.2014, 18:48jw.odpowiedz na komentarz -
Niezla kampania ale nie przesadzacie troche z tą kostką brukową?? To ładne jest, no i nie są to przeciez kocie łby. te to rozuimiem.odpowiedz na komentarz
-
Polemizowałabym z opinią, że Integracja jest ekspertem w dziedzinie dostępności stron internetowych. Po wejściu w niektóre podstrony niezbędna jest najnowsza przeglądarka. Nagłówkiem nie jest początek tekstu, lecz koniec ramki. Od wielu lat ignorowane są też postulaty osób niewidomych dotyczące niedostępności internetowego głosowania na „Człowieka bez barier”.odpowiedz na komentarz
-
a gdzie w tej kampani jest miejsce dla osób umysłowo upośledzonych, psychicznie chorych niepełnosprawnych staszych osób
17.12.2014, 11:11a gdzie w tej kampanii jest miejsce dla osób umysłowo upośledzonych, psychicznie chorych niepełnosprawnych starszych osób cierpiących na tzw. wielochorobowość. Szczególnie w sytuacji gdy nasila się zjawisko ageizmu. Nie można zawężać niepełnosprawności tylko do dysfunkcji fizycznych.odpowiedz na komentarz
Polecamy
Co nowego
- Rusza głosowanie na najlepszego i najpopularniejszego sportowca 2024 roku – tegoroczne #Guttmanny nadchodzą
- Seniorzy w artystycznym żywiole
- Wspólna lekcja wrażliwości. Premiera spektaklu „Brzydkie Kacząko”
- Jak muzyka pomaga przebodźcowanym dzieciom? Ciekawe wyniki badań z polskich przedszkoli
- Nawet 30 kilometrów do ginekologa? Nierówny dostęp do ginekologów w Polsce - jak miejsce zamieszkania łączy się z jakością życia Polek?
Dodaj komentarz