Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Warszawa: dostosowany transport – nowy przewoźnik

27.01.2015
Autor: inf. pras., Ada Prochyra, fot. Piotr Stanisławski
Osoba na wózku wjeżdża do busa z pomocą kierowcy

Piętnaście nowoczesnych, przystosowanych samochodów z podnośnikami do wózków, kursujących także w weekendy – od 1 lutego nowy przewoźnik będzie do dyspozycji osób niepełnosprawnych w Warszawie.

- Taką pomoc warszawskim niepełnosprawnym zapewniamy od 2008 roku – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent Warszawy – Dzięki 15 specjalistycznym samochodom będą oni mogli wygodnie  przemieszczać się po mieście i bliskiej okolicy.

Transport dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością nadal będzie zapewniał podróż "od drzwi do drzwi" - ze zgłoszonego adresu do miejsca docelowego. Usługa jest świadczona na terenie Warszawy oraz poza miastem (do 20 km od granic Warszawy), ale jedynie w przypadku przewożenia na leczenie lub rehabilitację. Opłata jest zryczałtowana i wynosi 15 zł.

Niepełnosprawni mieszkańcy będą mogli zamawiać samochód od poniedziałku do piątku, w godz. 6.00-22.00, a w soboty i niedziele w godz. 8.00 – 20.00. Z tej formy komunikacji nie będzie można korzystać w ustawowo dni wolne od pracy.

Zapotrzebowanie na przejazd należy składać na co najmniej trzy dni przed terminem planowanego przejazdu w dni powszednie w godz. od 8.00 do 16.00. Po godz. 16.00 oraz w soboty i dni ustawowo wolne od pracy zlecenia będą automatycznie rejestrowane. 

Nowy przewoźnik będzie przyjmował zlecenia na luty już od czwartku, 29 stycznia, pod numerami telefonów 22 298 59 00 lub 720 915 300 oraz na adres e-mail: bus@specjaltrans.pl 

Umowa na transport osób niepełnosprawnych została przez m.st. Warszawę podpisana na 6 lat z firmą Usługi Transportowe Marek Włostowski.

Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej Urzędu m. st. Warszawy.

Komentarz

  • znacznie gorsza niż poprzednia
    mark
    30.09.2015, 15:45
    Obsługa o wiele gorsza niż poprzednia firma problemy z zamówieniem transportu , rezerwujesz tydzień wcześniej to wpisują prawie zawsze na listę rezerwowa a zgłoszeń terminu z większym wyprzedzeniem nie chcą przyjmować . Po godz 16 i w dni wolne możesz nagrać się na sekretarkę ale i tak tego nikt nie odsłucha i nie licz na rejestrację zamówienia , a jeśli transport nie dojedzie na godzinę to nie masz jak się dowiedzieć czy w ogóle przyjadą.Pani z rejestracji urażona stwierdza że to nie ich wina że jak zamawiasz tydzień wcześniej to trafiasz na listę rezerwową "bo wszyscy chcieliby w podobnych godzinach" a jednocześnie odmawia przyjęcia zgłoszenia z większym wyprzedzeniem.Niestety zdarza się pakowanie ludzi jak sardynki do puszki byle zabrać wszystkich za 1 razem . Pojazdy też nie zawsze właściwie dostosowane do potrzeb przewożonych osób niepełnosprawnych.

Dodaj odpowiedź na komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin
Prawy panel

Wspierają nas