Ministerstwo sfinansuje dostosowanie stron internetowych urzędów
10 mln zł mogą pozyskać w tym roku jednostki samorządu terytorialnego, ich organy i samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej w konkursie ogłoszonym przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji (MAiC) na budowę lub dostosowanie stron internetowych do potrzeb osób z niepełnosprawnością. W samą porę, bo do 30 maja 2015 r. serwisy administracji publicznej muszą być dostępne dla wszystkich.
Do zapewnienia dostępności serwisów administracji publicznej zobowiązuje Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności z 12 kwietnia 2012 r. Pisaliśmy w swoim czasie, że sytuacja w tym obszarze jeszcze niedawno nie wyglądała najlepiej. Wiadomo natomiast, że do Rozporządzenia będzie musiało dostosować się ok. 80 tys. podmiotów.
Projekt, o dofinansowanie którego można ubiegać się w ramach konkursu MAiC, musi być zrealizowany najpóźniej do 31 grudnia 2015 r. Wnioski o dofinansowanie można składać do 1 marca br. Szczegółowe informacje oraz dokumentacja dostępne są na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Wnioskodawca musi wnieść wkład własny o wartości co najmniej 20 proc. wartości projektu.
Dostępność to także wygoda
- Dostosowanie serwisów internetowych może realnie wpłynąć nie tylko na wygodę załatwiania spraw urzędowych i korzystania z usług rozmaitych instytucji publicznych. To także metoda zapewnienia realizacji często nierespektowanego dzisiaj prawa: swobodnego dostępu do informacji publicznej. W ćwierć wieku od demokratycznych przemian gwarantujące je regulacje są wprawdzie zapisane w naszym prawie, ale nie zawsze znajdują odzwierciedlenie w praktyce – komentował Dominik Paszkiewicz, audytor, konsultant i szkoleniowiec w zakresie dostępności oraz użyteczności serwisów internetowych z Integracji przy okazji zorganizowanej przez tę organizację jesienią ubiegłego roku konferencji „Dostępność Polska 2014”.
Integracja od lat wspiera instytucje, organizacje i firmy w dostosowywaniu serwisów internetowych do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Przez cztery lata eksperci Integracji dokonali audytów 500 serwisów internetowych instytucji publicznych, w tym 300 w praktyce wspierali we wdrażaniu dostępności. W ramach największego w Polsce tego typu projektu „Wspieranie osób niepełnosprawnych w swobodnym dostępie do informacji i usług zamieszczonych w Internecie” wzięło udział ponad 700 osób odpowiedzialnych za serwisy internetowe instytucji.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Sejm przyjął ustawy o dodatkach dla pracowników pomocy społecznej, pieczy zastępczej, opiekunów żłobkowych i rodzin zastępczych
- Osoby z niepełnosprawnościami z większą szansą na integrację społeczną i usamodzielnienie
- Parlament Europejski przyjął przepisy, które wprowadzą ogólnounijną kartę osób z niepełnosprawnością
- Wiceminister Borys: program "Aktywna szkoła" jest inwestycją w dzieci i młodzież
- Nowa Dyrektorka IPiSS
Dodaj komentarz