Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Kampania „Szacun Tropików” wyróżniona w konkursie Innovation Award 2015

13.05.2015
Autor: oprac. Tomasz Przybyszewski
Źródło: inf. prasowa, kampaniespoleczne.pl
Od lewej: olej do opalania "Szacun Tropików", żel "Beton" i pudełko ze slipami "Jumbo"

Kampania Integracji „Szacun Tropików” została wyróżniona w tegorocznym konkursie Innovation Award 2015, organizowanym przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Twórcą kampanii, zrealizowanej w nietypowej formie aukcji w serwisie Allegro.pl, jest Agencja WALK.

Podczas uroczystej gali Innovation Award, która odbyła się wieczorem 13 maja 2015 r. w Teatrze Polskim, przyznano dwa Grand Prix dla akcji o charakterze komercyjnym i społecznym oraz 10 nagród i 18 wyróżnień w kategoriach konkursowych. Na konkurs na najbardziej innowacyjne projekty w polskiej komunikacji marketingowej i marketingu nadeszło 156 zgłoszeń.

Olej do opalania, żel i slipy

O kampanii „Szacun Tropików” było głośno w lecie 2014 r. Jej twórcy, Agencja WALK, wykorzystali istniejący w internecie fenomen komicznych opisów aukcji w serwisie Allegro.pl. Stworzyli humorystyczną serię absurdalnych produktów plażowych, niezbędnych nad wodą każdemu mężczyźnie, który oczekuje szacunku, i wystawili na sprzedaż we wspomnianym serwisie aukcyjnym.

Były to: „Szacun Tropików” – olej do opalania o smaku ciepłej wódki, który barwi skórę we wzory typu tribal, „Beton” – wodoodporny żel do włosów o trwałości siedmiu dni roboczych oraz slipy „Jumbo”, chroniące mężczyzn przed „efektem zimnej wody”. Każdy z produktów posiadał cechy, które ułatwiają skok do wody z dużej wysokości – numer popisowy każdego żądnego podziwu i szacunku rówieśników chłopaka. Na końcu aukcji na rozbawionych odbiorców czekała jednak zaskakująca, poważna puenta.

Celem kampanii było bowiem przypomnienie młodym mężczyznom o niebezpieczeństwach, jakie niosą za sobą skoki do wody w miejscach do tego nieprzeznaczonych. Integracja kampanią „Płytka wyobraźnia to kalectwo” od kilkunastu lat przestrzega, że każdego roku setki osób łamią w ten sposób kręgosłup. Potrzebna jednak była nowa formuła kampanii, by trafić do młodych ludzi, którzy całe dnie spędzają dziś w internecie.

Kampania okazała się ogromnym sukcesem. Komunikat został obejrzany ponad 700 tys. razy, ponad 3,5 tys. razy udostępniany był w serwisach społecznościowych, o „Szacunie Tropików” napisały największe media w Polsce. Udało się dotrzeć do ogromnej liczby młodych osób. A wszystko to za... 13 zł (koszt wystawienia aukcji oraz symbolicznych koszulek dla zwycięzców licytacji). Warto podkreślić, że Agencja WALK wsparła Integrację pro bono.

Napis: Płytka wyobraźnia to kalectwo. Każdego roku setki osób łamią kręgosłup skacząc do wody w miejscu do tego nieprzeznaczonym.

Wyróżnienie w mocnym towarzystwie

Kampania „Szacun Tropików” w tegorocznym konkursie Innovation Award zdobyła wyróżnienie w najsilniej obsadzonej kategorii Touchpoint – zgłoszeń było aż 38. Nagrody Grand Prix konkursu otrzymały kampanie: „Zwrotka Żywca”, zrealizowana przez agencję Gong dla Grupy Żywiec, i „Photos for Life” agencji Isobar Polska dla Fundacji Rak'n'Roll Wygraj Życie!. Człowiekiem Roku został Rafał Brzoska, założyciel i współwłaściciel spółek z Grupy Integer.pl, a Wydarzeniem Roku uhonorowano akcję Pulsu Biznesu #jedzjabłka.

Wszystkie prace nagrodzone, wyróżnione i nominowane w konkursie Innovation Awards 2015 można obejrzeć na stronie internetowej Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

Sednem konkursu Innovation Award jest innowacja w komunikacji marketingowej i marketingu, rozumiana jako wykorzystanie dokonań rozwoju nauk ścisłych i społecznych, technologii i inżynierii tak, aby w nowy sposób docierać z komunikatem do odbiorców. Organizator konkursu, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, powstał w 1997 r. Organizacja zrzesza firmy, które tworzą efektywną komunikację marketingową; jest to obecnie 96 podmiotów. Jednym z głównych zadań SAR jest promocja i animacja środowiska reklamowego w Polsce oraz tworzenie warunków do wymiany doświadczeń i pomysłów pomiędzy podmiotami działającymi na rynku.

Warto podkreślić, że „Szacun Tropików” otrzymał też nominacje w dwóch innych konkursach. Już 14 maja poznamy wyniki Konkursu KTR (Klub Twórców Reklamy), w którym kampania otrzymała cztery nominacje, natomiast 19 maja dowiemy się, czy „Szacun” zostanie nagrodzony w Konkursie Kampania Społecznej Roku – jest tam nominowany w dwóch kategoriach.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas