Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Zgubione orzeczenie ZUS

23.11.2015
Autor: Alicja

Moja siostra cioteczna od 25 lat pobiera rentę z tytułu niepełnosprawności. Posiada legitymację ZUS-owską. Po śmierci ojca (2015 r.), który był jedynym jej opiekunem, przeniosła się do mniejszego mieszkania. W trakcie przeprowadzki zaginęło orzeczenie ZUS, a jest potrzebne do stwierdzenia, jaką grupę inwalidzką posiada siostra, gdyż od tego zależy uzyskanie wielu zniżek. Czy wystarczy skierować pismo do ZUS w celu wydania duplikatu?

Szanowna Pani,

Osoba, która otrzymuje świadczenie rentowe z ZUS, w razie zagubienia lub zniszczenia dokumentu potwierdzającego wydanie orzeczenia o niezdolności do pracy powinna zwrócić się w formie pisemnej do oddziału ZUS z prośbą o wydanie duplikatu dokumentu.

W razie wątpliwości czy pytań można skorzystać z usług Centrum Obsługi Telefonicznej  ZUS: 22 560 16 00.

Z poważaniem,

Ewa Szymczuk, doradca socjalny w Centrum Integracja w Warszawie

Prawy panel

Biuletyn

Wspierają nas