Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Kampanię „Nie chcę być strażakiem!” zobaczą widzowie Telewizji Polskiej

12.07.2016
Autor: tp
Kaskader na wózku trzyma sikawkę z odkręconą wodą |Kaskader zaraz zrobi efektowną wywrotkę.

Od 14 lipca 2016 r. spot kampanii społecznej Integracji „Nie chcę być strażakiem!” zobaczą widzowie programów Telewizji Polskiej. Dzięki temu ta obsypana nagrodami kampania trafi do nowych odbiorców. Warto podkreślić, że emisja spotów będzie bezpłatna.

W związku z wydanym 29 kwietnia 2011 r. przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji rozporządzeniem, organizacje pożytku publicznego mają możliwość ubiegania się o bezpłatne emisje spotów kampanii społecznych. Telewizja Polska i Rada Organizacji Pożytku Publicznego powołały w tym celu Komisję ds. Kampanii Społecznych, która weryfikuje spoty i planuje ich emisję na poszczególnych antenach.

Warto podkreślić, ze wspomniana Komisja była pod wrażeniem spotu Integracji, stąd decyzja o bezpłatnej emisji.

Lew z mieczami

To kolejny sukces kampanii „Nie chcę być strażakiem!”, stworzonej dla Integracji pro bono przez Agencję Walk oraz dom produkcyjny Lucky Luciano Pictures. Pod koniec czerwca twórcy spotu zdobyli brązowego lwa 63. Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności w Cannes, najbardziej prestiżowego festiwalu z obszaru reklamy i komunikacji.

Wcześniej kampania została uhonorowana czterema złotymi nagrodami (w formie mieczy) oraz jedną srebrną w największym i najbardziej prestiżowym polskim festiwalu kreacji reklamowej KTR 2016, a także Grand Prix w kategorii działanie społeczne oraz złotem w kategorii Insight w Konkursie Innovation AD #Award 2016.

Strażacy, jakich świat nie widział

Głównym celem kampanii „Nie chcę być strażakiem!”, poza wpływaniem na postawy wobec niepełnosprawności, jest promowanie zatrudniania osób z niepełnosprawnością wśród pracodawców – poprzez portal rekrutacyjny www.sprawniwpracy.pl, a także zmiana sposobu, w jaki kwestie związane z niepełnosprawnością i podejmowaniem pracy ujmuje polskie prawo.

Bohaterami kampanii są osoby z niepełnosprawnością, występujące w roli strażaków, jakich jeszcze nikt nie widział. Pewnie też nigdy nie zobaczy, ponieważ osoby na wózkach, niewidome czy niesłyszące nie szukają pracy w tym zawodzie. Jak same podkreślają, są specjalistami w innych obszarach i to właśnie w nich chcą się realizować.

Dowiedz się więcej o kampanii „Nie chcę być strażakiem”.

Zobacz, jak powstawał spot kampanii.

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas