Czy można wierzyć reklamie?
Nie jest tajemnicą, że okres przedświąteczny sprzyja w sposób znacznie zintensyfikowany reklamie i marketingowi. Zewsząd jesteśmy poddawani nieustannej kanonadzie informacji reklamowej – nawet w osobistym telefonie i mailu. Czy możemy bezkrytycznie uwierzyć reklamie?
Zdarza się, że jesteśmy jej wdzięczni, bo akurat informacja o produkcie, którą słyszymy w radiu czy telewizji, jest zbieżna z naszymi faktycznymi potrzebami. To jednak rzadkość. Częściej słyszymy to, czego nie chcemy czy też nie potrzebujemy. A ile razy dajemy się nabrać? I czy można temu zapobiec? Zapytaliśmy eksperta.
- Celem reklamy jest zachęcenie do zakupu produktu lub usługi, ale każdy przekaz reklamowy trzeba zweryfikować ze szczegółami oferty i zapisami, które są w umowie – przestrzega Maciej Krzysztoszek z Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). – Nie można bezkrytycznie przyjmować przekazów reklamowych, bo one są jedynie zachętą do oferty, ale nie wyczerpują informacji o ofercie.
Zaznacza, że podstawą naszej decyzji o zawarciu umowy powinna być szeroka wiedza o danym produkcie i przekonanie, że umowa, którą zawieramy, jest dla nas zrozumiała. Warto o tym pamiętać w szale przedświątecznych zakupów. To czas, kiedy skłonni jesteśmy częściej sięgać do portfela, i nie zawsze jest to uzasadnione naszymi faktycznymi potrzebami – krótko mówiąc: dajemy się skusić ładnemu opakowaniu i przekazowi marketingowemu. Warto zatem, jak zawsze przy podejmowaniu decyzji finansowych, zaufać głosowi rozsądku.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
- Rondo im. Piotra Pawłowskiego - Twórcy Integracji [GALERIA]
- Aktywnie szukaj pracy z Centrum Integracja Warszawa
- Integracja 1/2024 (PDF podstawowy i PDF dostępny)
- Projektowanie dla wszystkich – standard codzienności. Fundacja Integracja oraz spółka biurowa Skanska publikują poradnik o projektowaniu bez barier
Co nowego
- Powiedz jej o tym - Nowa edycja kampanii „W kobiecym interesie”
- Seniorskie aktywności na Polankach
- Tylko 3 lata i aż 50 komfortek!
- Termin zgłoszeń do konkursów na Mazowiecką Lady D. i Mazowieckiego Gentlemana D. został przedłużony
- Finalistka konkursu „Człowiek bez barier” otrzymała Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski
Dodaj komentarz