Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Sport i technologia. Takich spotów jeszcze nie widzieliście!

13.02.2018
Autor: Julia Torla, fot. kadr z filmiku Good Odds, Toyota/youtube.com
Źródło: toyota.pl, creativity-online.com, adweek.com, prnewswire.com
Lauren Woolstencroft, ośmiokrotna złota paraolimpijka uśmiecha się po jeździe narciarskiej

Zmagania złotej paraolimpijki w filmiku „Dobre Szanse” (ang. „Good Odds”) i prezentacja nowych technologii dla osób z niepełnosprawnością w „Hymnie Mobilności” (ang. „Mobility Anthem”) to dwa filmiki Toyoty, które pojawiły się na Super Bowl, największym sportowym wydarzeniu w Ameryce. Spoty powstały w ramach projektu „Mobilność dla Wszystkich” (ang. „Mobility for All”), którego misją jest umożliwienie wszystkim swobody poruszania się.

Można zostać mistrzem

Zaledwie minutowy filmik pn. „Good Odds” (w wolnym tłumaczeniu „Dobre/Sprawne/Równe Szanse”) pokazuje drogę na szczyt ośmiokrotnej złotej medalistki paraolimpijskiej, Lauren Woolstencroft.

Spot rozpoczyna się od momentu, gdy kobieta w szpitalu bierze z łóżka niemowlę i trzyma je w górze – wtedy wyraźnie można zobaczyć, że dziecko nie ma przedramienia, a jego nogi kończą się poniżej kolan. Następnie pojawiają się krótkie ujęcia z życia Lauren: mała dziewczynka chodzi po dywanie na kolanach, płacze zjeżdżając na nartach już na protezach, dziewczynka w wieku szkolnym trenuje balet. Już jako nastolatka Lauren wraz z kolegą zjeżdżają na nartach, śmigając wśród drzew. Dziewczyna jednak wywraca się i uderza pięścią w śnieg. Od tego momentu spot przedstawia jedynie zmieszane ujęcia ciężkich ćwiczeń na siłowni i trenowania jazdy na nartach. Ostatecznie Lauren mija metę, zdejmuje okulary i uśmiecha się.

Spot pojawił się na Super Bowl – corocznym finałowym meczu o mistrzostwo w futbolu amerykańskim zawodowej ligi National Football League.

Mobilne rozwiązania dla każdego

Innym przykładem filmiku, w którym Toyota promuje ruch i niepełnosprawność jest spot „Mobility Anthem” („Hymn Mobilności”), koncentrujący się na szerszym przesłaniu misji Toyoty, aby oferować rozwiązania mobilne dla wszystkich ludzi.

Pojawiające się w filmiku produkty koncernu to m.in.: Ibot, czyli skuter napędzany na cztery koła, pozwalający na poruszanie się w każdym terenie oraz umożliwia podniesienie użytkownika na wysokość rozmówcy czy robot, który ma za zadanie wspierać osoby z ograniczoną mobilnością rąk i/lub nóg w codziennych czynnościach w domu.

Spot „Mobility Anthem”, 30 sek.

30-sekundowy filmik jest skróconą wersją 2-minutowego spotu. Zawiera historie stu osób z niepełnosprawnością w wieku od 1 do 100 lat, korzystających z nowych rozwiązań Toyoty. Możemy w nim zobaczyć dziecko stawiające swoje pierwsze kroki, nastolatkę, która zdała egzamin na prawo jazdy, mężczyznę na wózku grającego w koszykówkę, czy starszą kobietę, korzystającą z pomocy robota.

Mobilność dla wszystkich

Jakiś czas temu Toyota stworzyła projekt „Mobilność dla wszystkich”, prezentujący: nowoczesne rozwiązania, czyli produkty firmy, dla osób z niepełnosprawnością oraz zaangażowanie koncernu w sport paraolimpijski i promocję zawodników z niepełnosprawnością. Głównym hasłem projektu jest: „Świat oferuje nieograniczone możliwości. Korzystaj z nich, nawet jeśli nie możesz użyć swoich nóg ani polegać na swoich zmysłach”.


Cały spot 
„Mobility Anthem”

Toyota sponsoruje także Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie od ośmiu lat. Reklamy są kontynuacją globalnej kampanii „Start Your Impossible” (Zacznij Swoje Niemożliwe), która rozpoczęła się w październiku 2017 roku i włącza firmę jako dostawcę rozwiązań „mobilności” dla każdego. Kampania ma na celu pokazanie prawdziwych historii sportowców olimpijskich i paraolimpijskich, dla których najważniejsze wartości to pokora, ciężka praca oraz nie poddawanie się.

- Toyota uważa, że mobilność wykracza daleko poza samochody, a ruch jest prawem człowieka. Ta kampania jak i nasza międzynarodowa współpraca z Międzynarodowymi Komitetami Olimpijskimi i Paraolimpijskimi są odzwierciedleniem naszego zaangażowania w zapewnianie wszystkim swobody przemieszczania się – podsumowuje Ed Laukes, wiceprezes grupy marketingowej Toyoty Motor Północnej Ameryki.

http://creativity-online.com/work/toyota-2018-super-bowl--good-odds/53797

http://www.adweek.com/brand-marketing/toyota-is-making-its-biggest-super-bowl-push-to-date-with-3-touching-in-game-ads/

https://www.prnewswire.com/news-releases/toyota-rolls-out-start-your-impossible-global-campaign-that-reflects-the-olympic-and-paralympic-spirit-of-encouragement-challenge-and-progress-300596329.html

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Sonda

Jak obchodzisz czas związany ze Świętem Zmarłych, oprócz odwiedzenia grobów?

Biuletyn

Wspierają nas