Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Napęd elektryczny do wózka inwalidzkiego – polska premiera

07.12.2018
Autor: art. sponsorowany
Elektryczna jednokołowa przystawka napędzająca wózek ręczny stoi na brukowanej ulicy

Rok 2018 to bez wątpienia rok innowacji w branży wózków elektrycznych. Po dużym poruszeniu, jakie przyniósł wózek Airwheel H3S, swoją propozycję dla osób z niepełnosprawnością przedstawia firma Techlife ze swoim modelem W1.

Techlife W1 to napęd elektryczny zakładany do tradycyjnych wózków inwalidzkich. Jest to rozwiązanie dobrze już rozwinięte u naszych zachodnich sąsiadów, lecz praktycznie niedostępne w Polsce. Tym bardziej cieszy wprowadzenie do naszego kraju tego produktu, dającego nowe, naprawdę duże możliwości.

Stojący w parku wózek ręczny z podłączonym z przodu napędem elektrycznym

Jak to działa?

Wystarczy podjechać wózkiem do napędu, następnie zapiąć ramiona napędu na nogach wózka. Następnie wystarczy włączyć pojazd, dodać gazu i można cieszyć się pokonywaniem wielu kilometrów. Najlepiej to działanie pokaże film:

Gdybyśmy mieli do czegoś porównać system działania napędu, byłby to skuter.

Techlife W1 posiada duże koło, tarczowe hamulce, kierownicę z wyświetlaczem i manetką gazu.

Mężczyzna jedzie przez park ręcznym wózkiem inwalidzkim kierując podłączoną z przodu elektryczną przystawką napędzającą całość

Najważniejsze parametry oraz korzyści płynące z korzystania z tego typu rozwiązań:

  • Akumulator – 11 Ah zapewnia zasięg do 30 km, akumulator jest wyciągany, można go więc niezależnie ładować (bez konieczności zabierania całego urządzenia np. do domu czy garażu).
  • Prędkość maksymalna – 25km/h. Może ona być kontrolowana za pomocą wyświetlacza w 3-stopniowej skali.
  • Wyświetlacz do śledzenia aktualnego stopnia naładowania akumulatora, przebiegu czy aktualnej prędkości.
  • Bieg wsteczny, możliwość jazdy w tył oraz użycia go do pokonywania stromych podjazdów.
  • Oświetlenie – 200 lumenów włączane z pozycji kierownicy oświetli nam drogę.
  • Silnik o mocy 350 W, pokonuje podjazdy do 15 stopni oraz poradzi sobie z rozpędzeniem wózka z osobą o wadze do 120 kg.
  • Koła – 12-calowe z terenowym bieżnikiem.
  • Czas ładowania 4 h, podwójny tarczowy hamulec, wbudowany klakson.

Mężczyzna na wózku ręcznym jedzie przez park z podłączonym z przodu wózka napędem

Skoro znamy już kluczowe parametry tego pojazdu, warto pochylić się nad mnogością jego zastosowań.

  • Szybka decyzja, jaki wózek jest nam bardziej potrzebny, poruszając się samochodem możemy korzystać zarówno z wózka ręcznego, jak i w przypadku dużych odległości podłączyć napęd elektryczny.
  • Łatwość transportowania. Napęd elektryczny zajmuje niewiele miejsca i mieści się w każdym samochodzie, w związku z tym z łatwością przyjdzie nam transport samochodem.
  • Łatwość zmiany wózka ręcznego w elektryczny, połączenie zajmuje kilka sekund.
  • Możliwość jazdy w trudnym terenie, napęd poradzi sobie zarówno na kostce brukowej, trawie, jak i drodze nieutwardzonej. Pokona również krawężnik.

Mężczyzna na ręcznym wózku inwalidzkim z podpiętym z przodu napędem elektrycznym wjeżdża na mostek w parku

Odsyłamy do strony producenta, gdzie znajdą Państwo jeszcze więcej informacji na temat tego produktu.

Komentarz

  • A polscy producenci to co?!
    Dynia
    08.12.2018, 18:39
    Szkoda, że nie piszecie o facecie który robi ludziom takie przystawki za 2.800 zł, w Polsce, w miejscowości pod Warszawą i to od wielu lat, więc o jakiej nowości piszecie? Jest na Facebooku, pod nazwą "zrobie tobie pojazdy elektryczne". Czlowiek, który pomaga, a nie zdziera pieniądze. Te przystawki które tak reklamujecie kosztują nawet 14 tys. Ja się pytam za co?

Dodaj odpowiedź na komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin
Prawy panel

Sonda

Czas pracy osoby z niepełnosprawnością nie może przekraczać 8 godzin na dobę, a przy stopniu znacznym lub umiarkowanym – 7 godzin. Czy słusznie nie stosuje się tych zasad m.in. do osób zatrudnionych w ochronie?

Biuletyn

Wspierają nas