Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Napęd elektryczny do wózka inwalidzkiego – polska premiera

07.12.2018
Autor: art. sponsorowany
Elektryczna jednokołowa przystawka napędzająca wózek ręczny stoi na brukowanej ulicy

Rok 2018 to bez wątpienia rok innowacji w branży wózków elektrycznych. Po dużym poruszeniu, jakie przyniósł wózek Airwheel H3S, swoją propozycję dla osób z niepełnosprawnością przedstawia firma Techlife ze swoim modelem W1.

Techlife W1 to napęd elektryczny zakładany do tradycyjnych wózków inwalidzkich. Jest to rozwiązanie dobrze już rozwinięte u naszych zachodnich sąsiadów, lecz praktycznie niedostępne w Polsce. Tym bardziej cieszy wprowadzenie do naszego kraju tego produktu, dającego nowe, naprawdę duże możliwości.

Stojący w parku wózek ręczny z podłączonym z przodu napędem elektrycznym

Jak to działa?

Wystarczy podjechać wózkiem do napędu, następnie zapiąć ramiona napędu na nogach wózka. Następnie wystarczy włączyć pojazd, dodać gazu i można cieszyć się pokonywaniem wielu kilometrów. Najlepiej to działanie pokaże film:

Gdybyśmy mieli do czegoś porównać system działania napędu, byłby to skuter.

Techlife W1 posiada duże koło, tarczowe hamulce, kierownicę z wyświetlaczem i manetką gazu.

Mężczyzna jedzie przez park ręcznym wózkiem inwalidzkim kierując podłączoną z przodu elektryczną przystawką napędzającą całość

Najważniejsze parametry oraz korzyści płynące z korzystania z tego typu rozwiązań:

  • Akumulator – 11 Ah zapewnia zasięg do 30 km, akumulator jest wyciągany, można go więc niezależnie ładować (bez konieczności zabierania całego urządzenia np. do domu czy garażu).
  • Prędkość maksymalna – 25km/h. Może ona być kontrolowana za pomocą wyświetlacza w 3-stopniowej skali.
  • Wyświetlacz do śledzenia aktualnego stopnia naładowania akumulatora, przebiegu czy aktualnej prędkości.
  • Bieg wsteczny, możliwość jazdy w tył oraz użycia go do pokonywania stromych podjazdów.
  • Oświetlenie – 200 lumenów włączane z pozycji kierownicy oświetli nam drogę.
  • Silnik o mocy 350 W, pokonuje podjazdy do 15 stopni oraz poradzi sobie z rozpędzeniem wózka z osobą o wadze do 120 kg.
  • Koła – 12-calowe z terenowym bieżnikiem.
  • Czas ładowania 4 h, podwójny tarczowy hamulec, wbudowany klakson.

Mężczyzna na wózku ręcznym jedzie przez park z podłączonym z przodu wózka napędem

Skoro znamy już kluczowe parametry tego pojazdu, warto pochylić się nad mnogością jego zastosowań.

  • Szybka decyzja, jaki wózek jest nam bardziej potrzebny, poruszając się samochodem możemy korzystać zarówno z wózka ręcznego, jak i w przypadku dużych odległości podłączyć napęd elektryczny.
  • Łatwość transportowania. Napęd elektryczny zajmuje niewiele miejsca i mieści się w każdym samochodzie, w związku z tym z łatwością przyjdzie nam transport samochodem.
  • Łatwość zmiany wózka ręcznego w elektryczny, połączenie zajmuje kilka sekund.
  • Możliwość jazdy w trudnym terenie, napęd poradzi sobie zarówno na kostce brukowej, trawie, jak i drodze nieutwardzonej. Pokona również krawężnik.

Mężczyzna na ręcznym wózku inwalidzkim z podpiętym z przodu napędem elektrycznym wjeżdża na mostek w parku

Odsyłamy do strony producenta, gdzie znajdą Państwo jeszcze więcej informacji na temat tego produktu.

Komentarz

  • tetra
    marcin
    10.12.2018, 12:01
    A czy dla 4-kończynowego porażenia jest? No i cena...ludzie dla kogo ta cena? Za baterie i kółeczko z silniczkiem? reszta to kawałek ramy aluminiowej z mocowaniami i podzespoły od roweru....w sumie 6900? powiem tak - max to 2500zł...wszystko.

Dodaj odpowiedź na komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin
Prawy panel

Sonda

Czas pracy osoby z niepełnosprawnością nie może przekraczać 8 godzin na dobę, a przy stopniu znacznym lub umiarkowanym – 7 godzin. Czy słusznie nie stosuje się tych zasad m.in. do osób zatrudnionych w ochronie?

Biuletyn

Wspierają nas