Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Jak pracować z uczniami ze specjalnymi potrzebami?

30.09.2010
Autor: Ewa Antkiewicz
Źródło: inf. własna

W każdej szkole nawet co 5 uczeń to uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, który wymaga zindywidualizowanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Diagnoza oraz wybór właściwych metod w przypadku takich dzieci są szczególnie trudne z uwagi na różnorodność problemów oraz częsty brak odpowiedniej współpracy ze strony rodziców i poradni. W takiej sytuacji działania pedagoga nie będą skutecznie wspierać dziecka w pokonywaniu jego deficytów.

Aby pomóc prawidłowo zdiagnozować ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, dobrać odpowiednie metody pracy, opracować indywidualny program wsparcia oraz podjąć skuteczną współpracę z rodzicami, Redakcja czasopisma „Głos Pedagogiczny” zaprasza na III Ogólnopolską Konferencję dla Pedagogów i Psychologów szkolnych: „Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”.

W trakcie szkolenia wystąpią eksperci prawa oświatowego, wybitni psycholodzy oraz pedagodzy z wieloletnim doświadczeniem. Mając na uwadze różnorodność problemów oraz potrzeb uczniów ze SPE nasi prelegenci w szczególności zadbają o to, aby wesprzeć Państwa od momentu diagnozy, do organizacji pracy, po współpracę z rodzicami i poradnią.

Konferencja odbędzie się 18 października br. w Warszawie.

Program konferencji:

Rozpoznawanie, diagnoza oraz pomoc uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

• W jaki sposób diagnozować indywidualne problemy uczniów oraz dostosować do nich formy pomocy
• Tworzenie programów edukacyjno-terapeutycznych, programów wsparcia i programów nauczania dla uczniów
• Jak skutecznie współpracować z rodzicami uczniów ze SPE
• Możliwości wsparcia uczniów ze SPE ze strony szkoły oraz instytucji pozaszkolnych

Praca z uczniem ze specyficznymi problemami w nauce

• Diagnoza trudności w czytaniu, pisaniu i matematyce
• Interpretacja orzeczeń i opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej a dostosowanie wymagań edukacyjnych
• Praca terapeutyczna z uczniem dyslektycznym

Praca z uczniem z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)

• Kryteria diagnostyczne oraz objawy ADHD
• Formy pracy z dzieckiem z nadpobudliwością psychoruchową

Praca z uczniem z niepełnosprawnością psychoruchową, wzrokową, słuchową szkole ogólnodostępnej

• W jaki sposób stawiać wymagania uczniom z ograniczoną sprawnością, aby budować ich poczucie własnej wartości
• Integracja ucznia z ograniczeniem sprawności w szkole i w klasie

Prelegenci:

Małgorzata Łoskot - pedagog specjalny, socjoterapeuta. Absolwent Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Autorka popularnych programów szkoleniowych dla nauczycieli oraz programów profilaktycznych dla młodzieży szkół ponadgimnazjalnych. Pracuje jako pedagog szkolny w Publicznym Gimnazjum nr 2 w Strzelcach Opolskich. Jest redaktorem prowadzącym czasopisma „Głos Pedagogiczny” oraz autorką cyklu artykułów „Szkoła dla rodziców”.
Dorota Macander - psycholog, nauczyciel-konsultant w Pracowni Profilaktyki Ośrodku Rozwoju Edukacji, trenerka. Szkoli pracowników oświaty w zakresie doskonalenia umiejętności wychowawczych, interwencji wobec dzieci z grup ryzyka zagrożonych uzależnieniem od substancji psychoaktywnych.

Justyna Tkocz – psycholog w Polskim Towarzystwie ADHD w Krakowie, terapeuta integracji sensorycznej I stopnia, terapeuta Racjonalnej Terapii Zachowania. Ukończyła kurs terapii Poznawczo- Behawioralnej Dzieci i Młodzieży w Warszawie. Współprowadzi grupowe zajęcia terapeutyczne oraz wyjazdowe warsztaty dla dzieci nadpobudliwych. Przeprowadza szkolenia w zakresie metod pracy z dzieckiem z ADHD.

prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska - wybitna psycholog i pedagog, Kierownik Katedry Wspomagania Rozwoju i Edukacji Dzieci w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, autorka ponad 260 artykułów, monografii naukowych, programów nauczania, książek i podręczników dla nauczycieli.

Więcej informacji na oficjalnej stronie konferencji


 

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas