Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

„Zielony Dom w dobrym guście”, czyli jak gust kształtuje wnętrza

31.07.2019
Autor: inf. prasowa, fot. WyspArt
dzieci siedzą przy stole na którym leżą materiały do pracy

Czym jest wnętrze w dobrym guście? Jak łączy się estetyka z projektowaniem przestrzennym? Co można zrobić samemu, żeby we wnętrzu czuć się lepiej? Uczniowie jednej z krakowskich szkół podstawowych, szkoły z Wielkiej Wsi oraz Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych i Niedowidzących w Krakowie, wraz z architektką i edukatorką Małgorzatą Gniadek-Drozd zaprojektowali, a następnie wykonali, nową odsłonę szkolnych przestrzeni: barwną, radosną, zachęcającą.

Przy tej okazji zdobyli wiedzę o tym, czym jest ład i proporcja, kolor i faktura. Poza wrażliwością na jakość przestrzeni publicznej, dzieci rozwinęły umiejętność współdecydowania i współpracy. Kompetencje te, coraz rzadsze w indywidualistycznym społeczeństwie, są niezbędne, aby publiczne przestrzenie służyły ludziom o różnych potrzebach.Ważne są też umiejętności manualne przydatne przez całe życie: malowania, cięcia i klejenia.

Efekty pracy uczniów w pełni będzie można podziwiać jesienią, po zakończeniu ostatnich prac we wnętrzach. Obecnie trwają prace wykończeniowe.

Wizualizacja pomieszczenia po zakończeniu prac

Prace odbywają się w ramach projektu „Zielony Dom w dobrym guście”, realizowanego przez Fundację WyspArt.

Przebieg projektu można śledzić na stronie FB Fundacji WyspArt oraz na stronie Ośrodka.

Partnerzy i patroni medialni projektu:

  • Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Niewidomych i Niedowidzących w Krakowie,
  • Fundacja Szansa dla Niewidomych,
  • Gmina Wielka Wieś,
  • Szkoła Podstawowa im. ks. S. Konarskiego w Wielkiej Wsi,
  • Radio RMF Classic współpraca redakcyjna,
  • Magazyn „Integracja”
  • Niepelnosprawni.pl
     

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas