Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Kolejne usprawnienia aplikacji iTaxi dla osób niewidomych

10.09.2019
Autor: inf. prasowa
plakat na tle taksówek rysunek telefonu z namisem itaxi obok napis aplikacja itaxi w nowej odsłonie dostosowana do potrzeb osób niewidomych

Jesienią do Google Play i App Store trafią nowe wersje bezpłatnej aplikacji mobilnej iTaxi dla pasażerów w udoskonalonych wersjach. Firma zapowiada dodanie nowych, przydatnych funkcji oraz znaczne usprawnienia m.in. w zakresie dostępności, w tym również dla osób niewidomych. System w obu wersjach właśnie przechodzi szereg skomplikowanych testów, dzięki którym osoby z niepełnosprawnością wzroku zyskają jeszcze bardziej wygodne i intuicyjne narzędzie do zamawiania przejazdów.

Prace nad aplikacją iTaxi dla osób niewidomych, korzystających z urządzeń z systemem iOS, rozpoczęły się latem 2018 roku i trwały blisko pół roku. W 2019 roku iTaxi podjęło decyzję o wdrożeniu takich samych usprawnień w aplikacji na urządzenia z systemem Android. W nowej wersji będzie już możliwe samodzielne zamówienie i zrealizowanie przejazdu przez osobę niewidomą czy słabowidzącą w aplikacjach na obu systemach.

- Świadomość problemów, z jakimi boryka się nasze społeczeństwo, jest wpisane w DNA iTaxi. To właśnie dlatego wprowadzamy rozwiązania, które nie tylko umożliwią wygodne podróżowanie, ale również pozytywnie wpływają na jakość życia Polaków. Jednym z takich przedsięwzięć jest właśnie dostosowanie aplikacji iTaxi do szczególnych potrzeb osób z zaburzeniami wzroku – komentuje Jarosław Grabowski, CEO iTaxi.

Co ważne, firma iTaxi cały czas doskonali aplikację i właśnie dlatego na początku sierpnia br. jej obie wersje - zarówno na iOS, jak i Android - przeszły szereg testów przeprowadzonych przez osoby z niepełnosprawnością wzroku, które są związane z Fundacją Instytutu Rozwoju Regionalnego, Fundacją Widzialni oraz Polskim Związkiem Niewidomych. To pierwsze tak zaawansowane testy prowadzone przez niezależne jednostki.

Szybciej i łatwiej

- W dobie dzisiejszej cyfryzacji, automatyzacji wielu procesów, wspomagających codzienne życie, aplikacja iTaxi jest ciekawą alternatywą służącą do zamawiania taksówek. W końcu, kto choć raz nie skorzystał z usług „taxi”. Dzięki aplikacji proces ten będzie można przyspieszyć, dając także przejrzystość korzystania z usług przewozów taksówkarskich – mówi Sebastian Depta, konsultant ds. dostępności, jeden z testerów aplikacji iTaxi. – Jestem pod wrażeniem świadomości twórców aplikacji iTaxi, którzy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom osób ze szczególnymi potrzebami. Aplikacja mimo pewnych ograniczeń, występujących w chwili obecnej, umożliwia jej obsługę przez osoby korzystające z technologii asystujących, działających na urządzeniach mobilnych. Już na obecnym etapie z aplikacji korzysta się bez większych problemów, a po naniesieniu poprawek zgłoszonych podczas testów przez użytkowników, system na pewno będzie przyjazny dla osób z niepełnosprawnościami – kontynuuje Sebastian Depta.

- Latem tego roku podjęliśmy decyzję, by poprosić o wsparcie w testach fundacje i organizacje, będące najbliżej tematyki dostępności. Do współpracy zaprosiliśmy więc osoby związane z Fundacją Widzialni, Fundacją Instytut Rozwoju Regionalnego oraz z Polskim Związkiem Niewidomych. Wynik testów nas nie zaskoczył – wersja na iOS była lepiej dopracowana, niż ta na Androida. Otrzymaliśmy kolejną listę uwag i poprawek, zdaliśmy też sobie sprawę, że każdy tester podchodzi do tematu indywidualnie i opisuje to, co dla niego osobiście jest najważniejsze. Zaczęliśmy dogłębniej analizować uwagi i wybierać, co jesteśmy w stanie zmodyfikować w aplikacjach tak, by wprowadzone zmiany ułatwiły korzystanie z naszej aplikacji jak największej grupie osób. Efekty wkrótce będą już zauważalne – komentuje Katarzyna Małecka, Head of Product w iTaxi.

Aby skorzystać z nowej wersji aplikacji z udogodnieniami dla osób niewidomych, wystarczy włączyć opcję Voice Over, a technologia asystująca przeprowadzi użytkownika poprzez wszystkie etapy korzystania z systemu – od pobrania aplikacji, po finalne zamówienie przejazdu, a nawet ocenę kursu.

Prace nad kolejnymi usprawnieniami planowane są na jesień 2019 roku. W obu aplikacjach dodawane są nowe funkcje, a w pracach zostaną uwzględnione również uwagi dotyczące użyteczności oraz dostępności.


 

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

  • I tak trzymać
    Miki
    16.09.2019, 10:56
    Gdyby każdy developer aplikacji w ten sposób traktował użytkowników niewidomych to zniknąłby problem z dostępnością. Jest to modelowy przykład zrozumienia problemu i współpracy z osobami niewidomymi godny do naśladowania. Brawo!
    odpowiedz na komentarz
Prawy panel

Wspierają nas