Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

''Czy naprawdę jesteśmy inni'' - kampania społeczna

23.02.2003

Z inicjatywy Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji i magazynu dla niepełnosprawnych "Integracja" 20 stycznia rozpoczęła się kampania telewizyjna promująca hasło ogólnopolskiej kampanii społecznej "Czy naprawdę jesteśmy inni?".

Jest to kolejne przedsięwzięcie realizowane w związku z obchodami Europejskiego Roku Osób Niepełnosprawnych 2003 w Polsce.

W Telewizi Polskiej  (Jedynka, Dwójka oraz TVP3 Regionalna) emitowane są spoty promujące Europejski Rok Osób Niepełnosprawnych 2003: animacja graficzna, "Bajka", "Sprzeczka głuchoniemych".

Bohaterami jednej z historii przedstawionej w telewizyjnym spocie są mały chłopiec oraz jego ojciec, który przygotowuje dziecko do snu i czyta mu bajkę na dobranoc. Po chwili dopiero orientujemy się, że mężczyzna jest niewidomy i czyta bajkę brajlem.

Spoty stworzone przez Leo Burnett jako wkład w promocję celów Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.

Ściągnij spot telewizyjny "Bajka" (format mpg, 2,69 MB)

Ściągnij spot telewizyjny "Piktogramy" (format mpg, 2,93 MB)

Ściągnij spot telewizyjny "Kłótnia" (format mpg, 2,68 MB)



W filmach występują niepełnosprawni amatorzy wybrani podczas castingu. W przygotowaniu są kolejne produkcje.

Trwa też kampania radiowa w stacjach ogólnopolskich i regionalnych oraz w prasie. Jej głównym przesłaniem jest tworzenie świadomości, że każdy człowiek ma prawo kochać, marzyć, cieszyć się.

W spocie radiowym, przygotowanym społecznie przez Studio Zet, wystąpił aktor Michał Żebrowski. Po kolei przytacza on nazwiska znanych osób, takich jak: Beethoven, Ray Charles, Roosevelt czy Stevie Wonder, a następnie pyta słuchaczy, czy wiedzą, że były lub są to osoby niepełnosprawne. To pytanie ma uzmysłowić odbiorcom, że można być kimś wielkim, robić wielkie rzeczy bez względu na to, czy jest się osobą niepełnosprawną, czy też sprawną. Michał Żebrowski po raz kolejny społecznie włączył się w kampanię Roku 2003.

"Kampania kierowana jest przede wszystkim do osób sprawnych i ma na celu przełamanie barier mentalnych spowodowanych niewiedzą, lękiem i brakiem doświadczenia w relacjach z osobami niepełnosprawnymi. Chcielibyśmy jednak, żeby miała ona również pozytywny wpływ na samych niepełnosprawnych i zmobilizowała ich do większej aktywności społecznej i zawodowej." - powiedział Piotr Pawłowski, prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.

Koncepcja kampanii "Czy naprawdę jesteśmy inni" została przygotowana przez agencję reklamową Leo Burnett Warszawa z inicjatywy Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji. Partnerami medialnymi są TVP S.A., Polskie Radio, Radio Zet. Za planowanie kampanii odpowiada dom mediowy Starlink, a PR koordynuje agencja Rowland Communications.

Patronat nad obchodami Europejskiego Roku Osób Niepełnosprawnych w Polsce objął Prezydent RP Aleksander Kwaśniewski.

Kampania Europejskiego Roku Osób Niepełnosprawnych jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Dużych Dotacji PHARE ACCESS 2000.

Opracowanie: Anna Jastrzębska

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Sonda

Czy oddałaś/-eś już swój głos na „Człowieka bez barier 2019”?

Biuletyn

Wspierają nas