Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Usługa „door-to-door” i poprawa dostępności budynków mieszkalnych – PFRON zaprasza na konsultacje

21.02.2020
Autor: Beata Dązbłaż, fot. pixabay.com
Źródło: www.pfron.org.pl
kamienice obok siebie biała i pomarańczowa drzewo przed nimi

Ruszają konsultacje dla samorządów i organizacji pozarządowych dotyczące programu PFRON o wdrażaniu usług indywidualnego transportu door-to-door” („od drzwi do drzwi”) oraz poprawy dostępności wielorodzinnych budynków mieszkalnych.

Konsultacje odbędą się w: Olsztynie, Toruniu, Gorzowie Wielkopolskim, Lublinie, Opolu i Warszawie. W spotkaniach wezmą udział samorządowcy, przedstawiciele organizacji pozarządowych działających na rzecz osób niepełnosprawnych a także eksperci zajmujący się tematem mobilności osób z niepełnosprawnością.

Projekt usług transportowych door-to-door realizuje PFRON ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu jest wprowadzenie nowej jakości usług transportowych w samorządach, a szczególnie w małych gminach wiejskich i tam, gdzie dotychczas nie było takiej usługi.

Drugi projekt, który będzie konsultowany dotyczy usprawnień architektonicznych w budynkach wielorodzinnych, tak by osoby z ograniczoną mobilnością mogły samodzielnie korzystać z jego części wspólnych. Zakres w jakim będzie można skorzystać z usprawnień obejmuje montaż windy, barierek, podjazdów, podnośników, wprowadzenie rozwiązań bezprogowych czy automatycznego oświetlenia. Wszystko to w duchu projektowania uniwersalnego.

„Projekt ma charakter pilotażowy dlatego zapraszamy samorządy do  udziału w konsultacjach dokumentacji, a następnie do składania wniosków o granty. Co więcej ze wsparcia będzie mogło skorzystać bardzo szerokie grono odbiorców potrzebujących wsparcia w zakresie mobilności, a nie tylko osoby z orzeczoną niepełnosprawnością. Nie zawężamy grona odbiorców pomocy” – mówi cytowana na stronie PFRON kierownik projektu Anna Milewska-Podgrudna.

Projekt realizowany będzie w ramach rządowego Programu Dostępność Plus, a jego budżet wynosi ponad 53 mln zł.


 

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

  • Door-tu-door
    Ewa
    27.02.2020, 22:45
    Południowa Wielkopolska, transport busami z windą wynik zerowy, mimo, że działają Stowarzyszenia czy fundacje,czy nawet dps, posiadają auta, niestety ze względu na duże koszty zakupu i serwisu zakupują tańszą opcję bez windy. Komunikacja miejska dysponuje niskopodłogowymi autobusami, ale i tak przy różnych krawężnikach po prostu wciąga się wózkowiczów
    odpowiedz na komentarz
  • Proszę zaprosić na konsultacje.
    Borzoi
    27.02.2020, 21:20
    Uprzejmie proszę wysłać zaproszenie na konsultacje do Spółdzielni Mieszkaniowej Warszawa Wola na Warszawskim Bemowie, żeby zgłosiła się do projektu. Na wystosowaną przez osoby niepełnosprawne, starsze i z małymi dziećmi do Prezesa Spółdzielni oraz Rady Nadzorczej petycje dotyczącą instalację wind ww. spółdzielnia kategorycznie odmówiła. Nie jest zainteresowana kredytem z BGK. Dotyczy to budynku w którym miały być windy według projektu a nie zostały zainstalowane. Dodatkowo dowiedzieliśmy się, że USTAWA z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami spółdzielni mieszkaniowych nie dotyczy. Może po konsultacjach prawo będzie respektowane.
    odpowiedz na komentarz
  • Door- tu - door
    Bogumiła
    25.02.2020, 17:14
    W Częstochowie transport busami z windą umożliwiający przejazd osobom poruszającym się na wózkach mającym problemzporuszaiem się, wejściem do wnetrza z powodu wysokiego progu ma wieloletnią chyba 30- letnią historię. Z każdym rokiem korzystanie z przewozu przez osoby dorosłe staje się co razbardziej problematyczne. W tym roku ojcowie miasta z powodu oszczędności ograniczyli limit dopłat z kasy gminy /część opłaty pkrywa pasażer/ jak też zakres usług do obrębu miasta. Wcześniej pasażerowie mogli jechać do sanatorium, na turnus rehab. konsultacje medycze itd. Czy coś można w tym zakresie zmienić? Ważne jest by regulamin i zasady funkcjonowania, dotowania były czytelne. A zasada door- tu - door też. Czy drzwi w drzwi będzie oznaczać, że pasażer mieszkający na piętrze bez windy będzie mieć zapewnioną pomoc ze strony "obsługi transportu"? Czasem opiekun jadący z osobą z niepełnospr. nie jest w stanie sam tego zapewnić.
    odpowiedz na komentarz
  • transport
    Felix
    24.02.2020, 11:48
    Tani transport powinien obejmować nie tylko dzieci wożone do szkoły.
    odpowiedz na komentarz
  • Na zebraniu przedwyborczym 2021r
    Kolon
    21.02.2020, 18:58
    To problem nie do zrealizowania w północnej Małopolsce.Mieszkancy mają radzić sobie sami. Wystarczy przeprowadzić wywiad środowiskowy na przystankach i u sołtysów.ps zadzwonić wcześniej aby się zorientowali.
    odpowiedz na komentarz
Prawy panel

Wspierają nas