Płytka wyobraźnia to kalectwo - kampania w 2005 roku
Już po raz piąty Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji prowadzi ogólnopolską kampanię informacyjną "Płytka wyobraźnia to kalectwo". Jej celem jest ostrzeżenie młodych ludzi przed, często nieodwracalnymi, skutkami nierozważnych skoków do wody. Kampanię rozpoczęła 29 czerwca 2005 r. konferencja prasowa w Warszawie zorganizowana na wiślanej Barce BLINKIER.
Każdego roku w Polsce setki młodych ludzi, głównie chłopców i młodych mężczyzn, doznaje urazów kręgosłupa w wyniku skoków do wody. W ich następstwie często dochodzi do tragedii - uszkodzenia rdzenia kręgowego i paraliżu kończyn. Młodzi ludzie po wypadku, często zmuszeni są do rozpoczęcia życia na wózku inwalidzkim. Dlatego też w 1995 roku Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji rozpoczęło działania edukacyjne w ramach programu "Nieświadomość". W 2001 został on przekształcony w profesjonalnie już realizowaną kampanię pod hasłem "Płytka wyobraźnia to kalectwo".
W ramach kampnaii były i są organizowane liczne zajęcia edukacyjne. Policja, ratownicy WOPR i Straż Miejska przeprowadzili szereg lekcji dla uczniów podstawówek i liceów - z jednej strony ostrzegając przed skutkami skoków - z drugiej dostarczając wiedzy z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Stowarzyszenie dociera również i pomaga ofiarom wypadków.
Stowarzyszenie Przyjaciół Integracj prowadzi także stronę internetową www.plytkawyobraznia.pl, na której znajdują się szczegółowe informacje dot. kampanii - m.in. filmy edukacyjne, które uczą, jak udzielić pierwszej pomocy ofiarom skoków, a także spoty radiowy i telewizyjny akcji.
Z myślą o ofiarach niefortunnych skoków do wody, a także wypadków samochodowych Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji utworzyło wspólnie z Fundacją Sue Ryder specjalny fundusz "Pierwszy krok". Jego celem jest ułatwienie "pierwszego kroku" w powrocie do aktywnego życia osobom po wypadku. Fundusz wspierany jest m.in. przez Fundację Sue Ryder, Fundację ORLEN Dar Serca, Philip Morris oraz Bank Inicjatyw Społeczno Ekonomicznych BISE, który wydał wraz ze Stowarzyszeniem kartę affinity "Integracja". 50% przychodów z tytułu otrzymywanych prowizji za dokonanie każdej transakcji bezgotówkowej przeznaczanych jest na jego rzecz.
W tym roku po raz pierwszy przekazano stypendia na rzecz funduszu "Pierwszy Krok" uzyskane z tytułu prowizji za dokonywane transakcje kartą kredytową "Integracja".
- Radość, woda, zabawa. Skok. Cisza. Długa cisza. Załamanie, tragedia. I wózek, który jest jak wyrok, ponieważ będzie już wiernym towarzyszem każdego kroku skoczka. Tak często wygląda historia osoby, która uszkodziła kręgosłup w wyniku skoku do wody. Rokrocznie wciąż wielu ludzi wykonuje ten ostatni skok. Na szczęście, i mamy nadzieję, że m.in. dzięki naszej kampanii, ich liczba stale maleje. Nie zmienia to faktu, że wciąż jest wielu ludzi, których życie uległo radykalnej zmianie - nie mogą przez jakiś czas uczyć się i pracować. Chcemy im pomóc. I właśnie z myślą o nich i dla nich stworzyliśmy Fundusz Pierwszy Krok, który pomoże im w zakupie sprzętu rehabilitacyjnego, zniesieniu barier architektonicznych czy też w zdobyciu wykształcenia. Wiemy, że nie należy tylko edukować, dlatego też staramy się pomagać i działać kompleksowo - mówi Piotr Pawłowski, Prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.
Barka BLINKIER, na której odbyła się
konferencja
rozpoczynająca kampanię
Od lewej: Olga Domańska, Fundacja Warta,
Krzysztof Mazur,
V-ce Prezes Banku Inicjatyw Społeczno Ekonomicznych BISE,
Podinspektor Zbigniew Olszowski, Zastępca Komendanta
Komendy Rzecznej Policji w Warszawie
O swoim wypadku, który wydarzył się nad
Jeziorkiem
Czerniakowskim w Warszawie, opowidał Dominik Wietrak,
beneficjent Funduszu "Pierwszy Krok" z ubiegłego roku
W trakcie konferencji odbył sie pokaz ratownictwa wodnego
Jak co roku w okresie wakacyjnym kontynuowane i podjęte zostaną następujące działania:
- współpraca z PKP i PKS polegająca na umieszczeniu na dworcach
autobusowych
i kolejowych a także na szybach przy wejściu do autobusów jadących w kierunku Mazur i Warmii plakatów przestrzegających przed skokami do wody, - współpraca ze Strażą Miejską oraz Policją Rzeczną polegająca na prowadzeniu przez te służby zajęć profilaktycznych w szkołach, ośrodkach kultury oraz ośrodkach wypoczynkowych, w których przebywa młodzież,
- emisja spotu kampanii w kinach a terenie całego kraju,
- ekspozycja plakatów kampanii w szkołach średnich na terenie całego kraju,
- akcja plakatowa w wagonach warszawskiego metra.
Działania te Integracja realizuje dzięki wsparciu partnera akcji - Grupy Ubezpieczeniowo-Finansowej WARTA, która już po raz drugi włączyła się w kampanię, realizując tym samym swój program społeczny.
Kampania prowadzona jest dzięki wsparciu
Partnerzy kampanii:
Grupa Ubezpieczeniowa WARTA
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Kampanię wspierają:
Bank Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych
BEST
IMIGe Poland
Polskie Koleje Państwowe Przewozy Regionalne
PPKS Warszawa
POLICJA
Barka Blinkier
Patronat medialny:
www.ngo.pl
Stałe wsparcie:
Rowland Communications
Instytut Monitorowania Mediów
Więcej informacji na temat kampanii można znaleźć na specjalnej stronie internetowej www.plytkawyobraznia.pl
Informacja o konferencji nad Jeziorkiem Czerniakowskim
Informacja o Funduszu Pierwszy Krok
Uszkodzenia rdzenia kręgowego - rozmowa z prof. Kiwerskim
Opracowanie: redakcja
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Rusza głosowanie na najlepszego i najpopularniejszego sportowca 2024 roku – tegoroczne #Guttmanny nadchodzą
- Seniorzy w artystycznym żywiole
- Wspólna lekcja wrażliwości. Premiera spektaklu „Brzydkie Kacząko”
- Jak muzyka pomaga przebodźcowanym dzieciom? Ciekawe wyniki badań z polskich przedszkoli
- Nawet 30 kilometrów do ginekologa? Nierówny dostęp do ginekologów w Polsce - jak miejsce zamieszkania łączy się z jakością życia Polek?
Dodaj komentarz