Metody zapobiegania wczesnemu porzuceniu szkoły w projekcie, pt. „Nie rzucaj”
„Stowarzyszenie Pozytywnych Zmian” w latach 2019-2022 koordynowało międzynarodowy projekt finansowany z programu Erasmus +, pt. „Nie rzucaj” („Do not drop out”). Inicjatywa dotyczyła opracowania metod zapobiegania wczesnemu porzucaniu szkoły, a w jego realizacji współpracowało pięć krajów: Polska, Grecja, Bułgaria, Portugalia i Włochy.
Programu Erasmus +, pt. „Nie rzucaj” („Do not drop out”)
Analizując sytuację w pięciu różnych zarówno kulturowo, jak i geograficznie krajach, zauważono, iż nie ma sprawdzonych dobrych modelowych metod zapobiegania wczesnemu opuszczaniu nauki, a problem ten pojawia się niezależnie od:
- kraju,
- rodzaju placówki,
- przekroju uczniów.
Ustalono, że należy opracować systemowe podejście obejmujące jednoczesne działania na wielu poziomach: pracę z nauczycielami i pedagogami, pracę z rodzicami i pracę z uczniami. Stowarzyszenie współpracowało z nauczycielami Zespołu Szkół i Placówek pn. „Centrum dla Niewidomych i Słabowidzących” w Krakowie, którzy na co dzień pracują ze słuchaczami z dysfunkcją wzroku.
Grupa docelowa
Projekt był przeznaczony dla osób dorosłych - edukatorów, w tym: nauczycieli, wychowawców, pracowników i wolontariuszy. Czynnikiem motywacyjnym i zapewniającym o sukcesie przedsięwzięcia było innowacyjne podjęcie współpracy, a także opracowywania rezultatów osób bezpośrednio pracujących z uczniami, przy wsparciu metodologicznym ekspertów. Projekt ma wymiar lokalny, krajowy i europejski, a końcowymi odbiorcami są również słuchacze z mniejszymi szansami społecznymi, czy niepełnosprawni.
Poradnik – główny rezultat projektu, zawierający opisy dobrych praktyk, w tym materiały dydaktyczne związane z zapobieganiem wczesnemu porzucaniu szkoły - jest możliwy do darmowego pobrania ze strony internetowej.
Komentarze
brak komentarzy
Polecamy
Co nowego
- Ministerstwo Zdrowia: Aż 4,2 mln zł zostanie przeznaczonych na rozwój inicjatyw z obszaru zdrowia psychicznego
- Świadczenie wspierające. Już 16635 osób może otrzymywać nowe świadczenie
- „Poczułam się jak obywatelka drugiej kategorii.” Poruszająca się na wózku działaczka nie mogła oddać głosu
- Choroby rzadkie priorytetem polskiej prezydencji w 2025 roku?
- Światło jest w nas – integracyjne parady z lampionami w Warszawie, Gdańsku i Hajnówce
Dodaj komentarz