Przejdź do treści głównej
Lewy panel

Wersja do druku

Cenne inicjatywy: zamigaj do konsultanta

18.09.2018
Autor: artykuł sponsorowany, fot. materiały PZU
Źródło: Integracja 4/2018
Czterech przedstawicieli z PZU w garniturach przy ściance. Jeden z nich trzyma nagrodę NSAwards2018 Winner

PZU zostało docenione prestiżową nagrodą branży ubezpieczeniowej Efma – Accenture Innovation In Insurance Awards za otwarcie swoich usług na potrzeby osób głuchych poprzez wprowadzenie usługi wideotłumacza języka migowego.

W Polsce żyje – według różnych statystyk – nawet 400 tys. osób z niepełnosprawnością narządu słuchu, z czego według różnych szacunków 50 tys. posługuje się polskim językiem migowym (PJM). Dla nich język polski jest językiem obcym. Dlatego też ta grupa zmaga się z poważną barierą językową – zwłaszcza dlatego, że tłumaczy języka migowego jest w naszym kraju bardzo niewielu. Natomiast coraz więcej jest firm, które otwierają się na potrzeby osób z niepełnosprawnością słuchu. Jedną z nich jest PZU, która jako pierwsza instytucja finansowa w Europie, uruchomiła w 2017 r. trójstronne połączenia wideo przez internet z konsultantem w języku migowym.

Kontakt trójstronny

Obsługę w Polskim Języku Migowym PZU wprowadziło już w listopadzie 2015 r. Wówczas była dostępna jedynie w wybranych oddziałach firmy. W grudniu 2017 r. największy polski ubezpieczyciel we współpracy ze startupem Migam wdrożył usługę umożliwiającą klientom Głuchym i niedosłyszącym jednoczesne połączenie wideo przez internet z tłumaczem języka migowego oraz pracownikiem PZU. Dzięki takiemu trójstronnemu połączeniu klient może załatwić swoje sprawy lub uzyskać niezbędną pomoc i informacje, nie wychodząc z domu. Z konsultantem można połączyć się na stronie PZU.

Wystarczy mieć komputer lub urządzenie mobilne z kamerką internetową oraz dostęp do internetu.

W domu albo w oddziale

Dzięki wprowadzeniu tej usługi PZU zapewnia profesjonalną jakość tłumaczenia i redukuje ryzyko nieporozumień w kontaktach z klientami z niepełnosprawnością słuchu. Usługa redukuje równocześnie wysokie koszty związane z przyprowadzaniem tłumaczy do oddziałów PZU. Teraz klienci posługujący się PJM mogą załatwić niemal każdą swoją sprawę i uzyskać informacje w sposób dyskretny, bez wychodzenia z domu i angażowania innych osób.

Osoby głuche, które wolą jednak wizytę w placówce firmy, mogą skorzystać z takiej możliwości w ośmiu punktach w Polsce. W nich, przy specjalnie oznaczonym stanowisku, głuchy klient za pośrednictwem tabletu i aplikacji internetowej może nawiązać połączenie z tłumaczem Migam, a następnie swobodnie przeprowadzić rozmowę z pracownikiem PZU i na przykład zapoznać się z nową ofertą lub zamówić wybraną przez siebie usługę. Lista oddziałów ze stacjonarną usługą tłumacza języka migowego znajduje się w ramce na dole strony. Oprócz usługi internetowej PZU przeszkolił pracowników wybranych oddziałów z podstaw języka migowego.

Nagroda dla najlepszych

Wprowadzenie usług wideotłumacza zostało docenione przez gremia międzynarodowe – European Financial Management Association (EFMA), organizację, która zrzesza 3300 banków i ubezpieczycieli z ponad 130 krajów, oferując im dostęp do najbardziej innowacyjnych rozwiązań w branży finansowej. 12 czerwca 2018 r. podczas gali w Paryżu przedstawiciele PZU odebrali nagrodę przyznawaną przez EFMA: EFMA-Accenture Innovation in Insurance Awards 2018 w kategorii „Customer Experience & Engagement” – co można przetłumaczyć jako: odpowiadanie na potrzeby klientów i ich zaspokajanie.

EFMA-Accenture Innovation in Insurance Awards przyznawane są najbardziej innowacyjnych projektom w sektorze ubezpieczeniowym, które wykorzystują nowe technologie i są odpowiedzią na największe wyzwania ery cyfrowej. Zdobycie tego prestiżowego wyróżnienia przez PZU jest dużym osiągnięciem i z tego względu, że do tegorocznego konkursu zgłoszono 320 innowacji z 237 instytucji finansowych z 45 krajów.

Oddziały PZU

Sprawdź adresy oddziałów PZU, gdzie dostępna jest obsługa osób niesłyszących:

  • Warszawa Al. Jana Pawła II 24, godz. kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–18.00
  • Gdańsk Al. Grunwaldzka 105, godz. kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 9.00–17.00
  • Szczecin ul. Lucjana Rydla 52, godz. kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 9.00–17.00
  • Rzeszów ul. Zygmuntowska 14, godz. kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–17.00
  • Kraków ul. Lubicz 23, godz. kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–17.00
  • Wrocław Al. Armii Krajowej 4a, godz. kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 10.00–18.00
  • Katowice ul. Mickiewicza 5, godz. kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–16.00
  • Poznań ul. Towarowa 35, godz. kontaktu: od poniedziałku do piątku w godz. 8.00–17.00

Materiał przygotowany we współpracy z

logo PZU

 


okładka magazynu IntegracjaArtykuł pochodzi z nr 4/2018 magazynu Integracja.

Zobacz, jak możesz otrzymać magazyn Integracja.

Sprawdź, jakie tematy poruszaliśmy w poprzednich numerach (w dostępnych PDF-ach).


 

Dodaj komentarz

Uwaga, komentarz pojawi się na liście dopiero po uzyskaniu akceptacji moderatora | regulamin

Komentarze

brak komentarzy

Prawy panel

Wspierają nas